tisdag 17 november 2009

Gris-sprute-sjukling ~

Nu ska jag skriva lite när jag äntligen kommit ur sängen helt xD

Ja, vi tog ju sprutan. Närmare på dagen D, fredagen den 13'de. Man undrade ju hur det skulle gå x'D
För mig var det ingen speciellt efter man precis tagit den, bara ont i armen. Men sista lektionen (engelska) var ett helvete för jag mådde så jävla illa

Jag mådde i alla fall lite bättra då jag kom hem, och när mamma åkt till jobbet (halv 9) vände jag datorskärmen emot sängen och kollade på Heroes i sängen, myys! :3 ~
Sedan började jag må illa igen, och denna gången var det allvar. Vid ett fåtal tillfällen trodde jag att jag skulle behöva få behöva spy, men jag lyckades klara mig. Armen värkte också något så jävulskt nu med så jag kunde inte stöjda mig på armen eller något liknande.

Jag fick ringa mor min och fråga om vi hade några vänliga piller man kunde ta, men fick nöja mig med en vanlig alvedon. Jag lyckades efter mycket om och men somna och vaknade av att jag mådde lika illa. Hela lördagen gick ut på att ligga och slappa vid TV:n, resa mig upp kunde jag inte för då fick jag även huvudverk.
Men det gick över senare på kvällen såpass att jag kunde sitta vid datorn, vara hungrig (när jag är sjuk är det hungern som först ryker) och ta det lungt. Senare på kvällen kom dock skiten tillbaka och det tog ett BRA tag innan jag lyckades somna!

Det första jag tänkte då jag vaknade i måndags var att jag inte ville må illa, inte idag igen! Så jag försökte äta men kände redan att jag mådde illa då så fast att jag bara åt nästan halv mackorna tog det evigheter. Kröp ned och vilade och tyckte jag mådde ännu sämre efter att jag ätit. Mor frågade om jag skulle till skolan men jag sa att jag hälst ville vara hemma, jag vill inte gå runt och behöva må illa, jag kan ändå inte koncentrera mig!

På kvällen var det lite bättre, men jag somnade av att jag fortfarande mådde illa. Jag stannade hemma idag för säkerthet skull och mådde illa på förmiddagen. Men nu mår jag nästan helt bra igen, känner mig bara lite trött och har huvudvärk om jag rör mig för mycket. Imorgon ska jag gå i skolan, jag har ju ingen feber och mår inte så dåligt längre :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar