fredag 4 december 2009

December(!!) och Stress!




Yay! Nu är det december! Ni vet vad det betyder! ... :D

... Just det, en massa fina saker i huset och en massa ljus som luktar gott

Skämt åsido, December är nog den mysigaste årstiden enligt mig. Något speciellt varje dag och så räknar man fram dagarna ända fram tills jul (och nyår). När man väl har jullov släpper jag tyglarna helt och beter mig som ett litet barn igen, så underbart! xD

Men än så länge har vi skola. Har precis haft Tema-vecka, vilket betyder att årskurs 7 8 och 9 har en vecka med specialsaker till olika Teman. Årskurs 9 har Idrott och Hälsa, och mycket jobba blir det xD

Men nu är den över. Det jag ska göra nu är dock en sjuhelvetes mycket pluggande och prov som ska göras! SO (har varit med på en av fem lektioner... Lyckat!) och Hemkunskap-omprov (för tredje gången, jag lär mig aldrig något i hemkunskapen hur mycket jag än övar) samt att jag ska göra Musik-prov på Torsdag eftersom jag inte gjort det ännu. Sedan ska jag öva piano/keyboard-spel inför Lucia, det är nog det som jag är mest säker på nu. Jag är glad att vi hoppade av spexet, hade inte orkat med fler saker!

Nu glömmer vi skolan! Här hemma har mamma julpyntat (och städat, jag slapp städa ^w^) mitt rum. Ska försöka hålla det så fint nu åtminstonde över julen. Jag kollar/lyssnar föresten på julkalendrarna på TV/radio, mest för att jag är Julkalender-freak och håller för tillfället på att samla på alla tidigare julkalendrar som finns att få. Den på radion är rätt bra (Nelly Rapp, aldrig läst böckerna men värkar ändå bra) och att Claes Månsson gör en röst i den gör ju inte saken sämre! :D TV-julkalendern är i alla fall bättre än den brukar vara, och det är dels för att jag älskade SSSSoSH när jag var liten och dels för att Eva Rydberg har en roll i den som gör att jag faktiskt gillar denna lite mer än jag annars skulle gjort.

I övrigt har jag gått och blivit fanatisk i Mumintrollet (Mumrik/Joxaren) medan Skum/Klädhögen har blivit fanatisk i Phineas and Ferb x'D Det är typiskt mig att bli fanatisk i saker för barn (even though Mumin från början var vuxenböcker) och/eller tecknade serier men att Skum också har blitt det är lite kul.

Men nu finns det inte fler Mumin-klipp att se på nätet. Får hoppas att de lägger upp fler för jag vill seee! ~ >.< Om det inte gör det hade jag övervägt att se om hela Yu-Gi-Oh animeén, mest för att det var längesedan nu och för att Ryou fortfarande är söwt 

Nä, nu ska jag inte störa mer. Vi hörs på er!
Puh, långt inlägg ikväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar