tisdag 29 december 2009

Mysko Dröm

JO! Jag glömde ju berätta om min HELSJUKA dröm som jag hade natten till söndagen... Den var något unikt x'D
Jag skrev ned det jag minns på Microsoft Word direkt för att inte glömma den, det läskiga var att det var så värkligt... Jag skulle kunna skriva en hel historia om den O.o'
I alla fall, kopierat och inklistrat från Word med rubriken "Sjukaste drömmen ever":
PS: Där det är en " * " så liksom "hoppar" drömmen, såsom drömmar brukar göra.


"* Smyger in på en flygaranläggning. Hoppar in i vissa flygplan i ”baksätet”, precis som på en bil. Flygplanen flyger inte särskilt högt, de flesta åker bara runt på marken. Ingen verkar se mig, och ifall de gör så bryr de sig inte om mig. Jag följer med ett par som åker, följer med ganska många som flyger. Men ett par åker bara igenom skogen, då sätter jag på mig bältet. De ska tydligen leta efter någon sorts svamp eller vitmossa eller liknande.
* Efter ett tags körning är vi i en pub/liten stuga med massa folk på en kulle i skogen. Flygplatsen är borta. Pratar med en man om vissa skurkar och ting. Sedan ser jag en bränd skylt som man precis eldat komma in genom dörren, efter den kommer en stor tatuerad man. ”Det DÄR är (glömt namn)” säger mannen jag nyss pratat med och tydligen är killen vid dörren en känd brottsling. Han går fram till mig och pratar lite innan han börjar slåss som fan. Ingen annan reagerar och jag låtsas (jag låtsas få en massa slag på mig också, men det ser ut som han slåss på riktigt, lajv?) svimma. Sedan klagar alla på honom att se sig på en svagare och när jag kollar försiktigt ser jag en massa nummer ovanför mig och alla inne på baren/i stugan, typ 3.5 eller 12.6 men jag har ingen aning vad dem betyder. När (glömt namn) har gått försöker de väcka mig och lyckas. (”Efter tre försök” *jubel*) Han lyfter upp mig och börjar sjunga att ”(glömt namn) är stark, men ingen är starkare än Pippi!”. Sedan kommer Pippi Långstrump och följer efter (glömt namn) genom dörren och ger honom tydligen stryk därute.
* Senare sitter jag utanför puben/stugan (det är inte så mycket folk kvar längre) på ett bord. Där sitter också Pippin (ja, från Sagan om Ringen-filmerna) och vi pratar lite. Konversationen blir ungefär:
Jag- Hej
Han- Hej, hur mår du?
J- Har mått bättre. *paus* Får jag fråga dig en sak?
H- Mm
Jag frågar något om Sagan om Ringen, typ i ”skulle du ha gjort om allt det här om det hade hänt igen”-stuk. Han svarar på något jag inte riktigt minns.
* Sedan slutar drömmen genom att jag ser som på film personer från Sagan om Ringen komma ut ur en sådan gammal vagn som dras av hästar. De är på en kulle i dagsljus, och sedan slutar drömmen precis som en film med cliffhanger ”dun dun dun duuun!” "


Om det är stavfel eller sjukt skrivet vettefan... Jag tycker då det är skumt att jag drömmer om Pippi och Sagan om Ringen samtidigt, trots att jag vet vart båda två kommer från (håller på med en Pippi-fanfic samt att jag såg alla LoTR-filmerna då de gick på TV ons-tors-fredag)

Jaja, där fick ni den x'D
NU ska jag sova =w= *somnar vid tagentbordet*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar