fredag 13 augusti 2010

Ångest & Förstörda Planer

Ångest och nyfikenhet börjar närma sig, bara sex dagar kvar till skolan. Syrran ska åka med mig i bussen en morgon innan så jag vet vart jag ska stiga av och vart jag ska gå i skolan sedan. Om jag inte vet sådant i förväg blir jag skitnervös, och får ångest och skit.

I övrigt är jag tröttare än vanligt, och har brytningsfel i båda ögonen vilket gör att jag nästan(!) ser dubbelt, och måste glo på allt otroligt nära för att se någonting. Kul, eller kanske inte...

Fick värsta ångesten igårkväll, på grund av fullmånen skulle jag tro. Lyssnade på en gammal skiva från barndomen, och allt jag tänkte var "vill inte vara stor! vill vara liten igen!". Satt i fosterställning med en kudde att krama och gungade fram och tillbaka i någon timme, innan all gråt fick mig att bli otroligt trött. Då lyssnade jag på Pippi på de Sju Haven, och somnade till slut.

Orkar inte använda smilisar idag. Någon 15-åring vill att jag ska kyssa honom på MSN. Hehe...

På lördag blir det pizza-kväll med mig, Nea, Matte, Luke och Skum...
... Fast Skum kanske knappt hinner umgås med oss på lördag tack vare att hennes lillebror existerar... FAN! Att allt hennes familj gör ska sabba något för henne! Börjar bli riktigt förbannad på att hon alltid ska göra något, är sjuk eller helt enkelt för trött eller mår dåligt så fort vi ska göra något. Gick riktigt bra de senaste gångerna, fram tills nu då såklart... Piss!

Plötsligt svettas jag som en idiot (det kommer och går), och har huvudvärk. Tror jag börjar bli sjuk, eller helt enkelt börjar kroppen säga ifrån angående min okontrollbara sömn.

Ska kolla lite på TV. Skulle nog vräkt i mig choklad men det har jag redan gjort, så den är slut...

1 kommentar:

  1. Jag börjar också ny skola till hösten.
    ÄR SKITNERVÖS!
    Så det är inte bara du. :)
    Vilken linje har du valt på gymnasiet? <3
    /Saga

    SvaraRadera