onsdag 25 augusti 2010

Mamma, jag vill ha en docka!



Sparar nu officiellt (?xD) till dockan på bilden. 1149 kronor (rätt billigt om man gämför med vad dem brukar kosta), 30.5 cm hög. Så otroligt söt! Dessutom går lite av pengarna jag ger för den till bröstcancer-fonden, så pengarna kommer till nytta :3

Så här står det om den i tidningen jag kommer beställa från;
"Denna lilla dam är engagerad för en god sak. En del av försäljningssumman för konstdockan går nämligen till kampen mot bröstcancer. Men även för övrigt är hon helt enkelt förtjusande. Tack vare elva rörliga leder kan dockan inta dussintals olika poser. Också hennes förnämliga kläder och accessoarer håller absolut högsta klass. Vinylen av samlarkvalitet har målats för hand så att hyn verkar så naturlig som möjligt."


Att dockan går att böja (eller, "inta dussintals olika poser") fick det att koka i mig! Om/När jag väl får dockan kommer den nämligen att bli en modell här i huset, för jag kommer minsann ta kort på den i alla lägen!  

Dessutom kan man ju alltid byta kläderna på henne (har några gamla dockkläder som borde passa) och styla om håret (fast det kommer nog ta lång tid innan jag gör det, gillar hennes orginal-frisyr  ). Kommer nog bli en sådan sak jag gör när jag känner trisstes; "Jag har tråkigt... Jag fotar dockan lite!" 

Visst ja, dockan har inget namn heller (vissa dockor heter redan i stil med Delilah, Katie och Ashley) så jag kan döpa henne till precis vad jag vill Det gillar jag! Det blir lite med personligt :)

5 kommentarer:

  1. Jag vet inte riktigt Oo xD Får se när jag väl beställt henne

    SvaraRadera
  2. Awe, va söt hon va! :D <3

    Jag tycker hon kan heta Anna-Britta-Louise-Berit Mårtensson UvU *fullt seriös..inte*

    SvaraRadera
  3. Haha x''D Myycket fint namn! <3 UvU
    Får se när väl hon anländer till slut :3 Lättare att hitta på ett namn när hon är här. Blir nog något gammalt svenskt namn <3

    SvaraRadera
  4. Nu har hon väl kommit det var ju 1 år sen

    SvaraRadera