söndag 29 augusti 2010

Utställning & Spöken


Idag var jag med Linnéa på en hästutställning med hennes häst Amingo tidigt på morgonen :) Förutom att min allergi var lite jobbig stundtals var det riktigt trevligt! :D Mötte riktigt trevliga människor och hästar, och så fanns der en shire där (som vann) som var så otroligt fin så man riktigt blev kär

Men det roligaste av allt idag var nog eftermiddagen! o3o Efter utställningen, som slutade runt fyra / halv fem, sjuttsade dem hem mig. Jag skulle duscha och äta och dem skulle också göra sig i ordning. Någon timma senare kom Nea och hennes mamma tillbaka, för att leta spöken! :D

Vi pratade en massa (både mamma och jag, och syrran också, är så otroligt intresserade av sådant här!) och diskuterade och planerade fler gånger, men det vi fick fram av de som spökade är

En gammal man som Linnéas mamma lyckats rita av. Han är äldre, runt 60-75 kanske, eller kanske äldre. Han brukar vandra omkring, men jag tror inte han gör så mycket utan han bara "är". Vi har en säng nere i källaren (där tjejerna/systrarna och jag brukar sova när de sover här)där han tycker om att mysa ned sig ^^ Han har en katt som brukar stryka sig emot benen på folk, och jama. Kanske den som hundarna reagerat på? :3

En yngre kille runt 30-40-årsåldern som ser ut att komma från 70-talet. Randig tröja, och lite längre, mörkbrunt hår. Han hade lite attityd, och höll till i källaren (och mitt nuvarande rum eftersom det finns en "portal" rätt igenom, därför är det jättemycket aktivitet i mitt rum. Inte undra på att jag inte tycker om att sova utan någon lampa tänt x'3 ). Han tycker inte om när det är för mycket liv i källaren (hehe, oops ^^' ) och han anser även rummet där sängen står (som för några år sedan var min äldsta systers rum) som hans rum. Han är en jordbunden person, han vägrar alltså acceptera att han är död, och vill absolut inte gå över till andra sidan! Han brukar även vandra runt husen på gatan också, så det är inte bara här. 

Sedan har vi en gumma! ^^ En liten gullig sak som går runt och pysslar. Hon brukar flytta lite saker och allmänt vara här, och hon vill inte heller gå över för hon trivs så bra och tycker det är så fint här sade hon 

Sedan (nog det läskigaste av allt) har vi något i det största rummet i källaren. Rummet är en ända röra av sågspån och skit nu men hon gick in där i alla fall, och där hittade hon "något litet". Hon kunde inte se vad det var, hon kände bara att det var något där... Det fick mig att bli rädd faktiskt, av ingenting. Riktigt äckligt! Mamma blev också jätteyr och konstig där nere i källaren, så mycket aktivitet i källaren var det. 

Men det var så kul, och så jävla intressant!! 8D Hon ska hit snart igen, för hon ska upp på vinden och leta. Den gamla mannen med katten hade nämligen hängt sig på vinden i SITT hus när det stod här, så det kommer bli jättekul! 
Men nu är jag så jävla trött UvU Mycket på en gång... 

Nu vet jag också varför jag "tappar andan" ibland också, jag får så jävla svårt att andas! Det är på grund av spökerna här ^^''


Mors! ~

2 kommentarer:

  1. Oho, den lilla gumman verkar trevlig! :D <3 Låter som ni har ett riktigt liten spökhus minsann ovo tror att det finns några här hemma också, men de är så tysta av sig så de gör inget xD

    SvaraRadera
  2. Hehe ^v^ Hon kan komma hem till er också? :D Alltid kul ju!

    Jo hela vår gata är full med spöken, det har vart massa skit här långt tillbaka. Sedan har vi många "portaler" i vårt hus med, så dem kan förflytta sig väldigt fort O__o

    Jaw <3 Hon stod på altanen och putsade vårat sådant glasbord när Nea's mamma hittade henne <3 ^v^ Hon bara "jag vill vara kvar här, det är så fint och trevligt" <3 :')

    SvaraRadera