tisdag 7 september 2010

*~ Top 5 - My Chemical Romance ~*

Dags att lägga in massa låtar från artister jag finner AWESOME! 8D Kommer göras en gång i månaden. Dock kan jag under månaden "fräsha" upp månadens lista om jag känner att det behövs.


Vi börjar med dem underbara My Chemical Romance, i och med att det är den grupp jag numera fokuserar allra störst på (vilket säger mycket eftersom jag lyssnar på nästan allting), och deras Top 5-låtar:


5: THANK YOU FOR THE VENOM:


En låt som handlar om droger, kärlek och död... Som de flesta av deras låtar alltså ^^' En rätt gammal låt också, albumet är från 2004, samma år som Gerard slutade med droger. Dock vet jag inte om denna låt spelades in före eller efter han fick sitt sammanbrott, hm... Denna låt är i alla fall mycket ny på min topplista, helt enkelt eftersom jag inte lyssnat så mycket på deras gamla album, utan bara på vissa låtar där ifrån. När jag hörde denna för första gången blev jag kär direkt, som jag brukar bli med deras låtar ^^ 



4: YOU KNOW WHAT THEY DO TO GUYS LIKE US IN PRISON


Mod, kärlek... Och död/mord ^^' Ursäkta om ljudkavlitén är dålig, den var i alla fall det på pappas dator Oo' Också en rätt gammal låt, från samma album. 



3: IT'S NOT A FASHION STATEMENT, IT'S A (Fucking) DEATHWISH


"Fucking" i parantes eftersom det är orginaltiteln, men de får inte använda den överallt, därför står låten för det mesta med titeln utan "fucking". Det är ju ett svärord, jag menar en gammal dam kan ju bli upprörd! :O (Seriöst meningslös "regel") ANYWAY! Texten i denna är helt underbar! Diggar speciellt refrängen ("Hip hip hooray for me, You talk to me, But would you kill me in my sleep? Lay still like the dead! From the razor to the rosary! We could lose ourselves, and paint these walls in pitchfork red!") eftersom den är rätt random Slutet av låten har en mycket snygg övergång också, den är liksom bara "slut!" ^^'



2: THE SHARPEST LIVES


Detta är en av mina absoluta favoritlåt med dem (just nu)!Den har allt! Texten, rösten (Gerard lägger ned så mycket i alla sina låtar, men dem här senare är ju så otroligt mycket mer proffsigt gjorda, and it helps), beaten, solot, allt! Kan lyssna om och om igen och bli lika hyper varje gång. Också den andra av deras låtar (Black Parade var den första) där jag kunde lära mig texten utantill, utan att kolla upp den :3 


1: WELCOME TO THE BLACK PARADE

Detta är, och kommer alltid vara, min absoluta favoritlåt med dem! Varför? Jo för det första så var det den första låt jag riktigt hörde med dem, och som fick mig att bli kär i dem! Jag såg musikvideon på Z-TV, och vilken sund människa som hälst skulle nog tyckt "fan va dem skriker!" och "fan va han överdriver den där sångaren!", men jag blev helt trollbunden! Än idag ryser jag vid första refrängen, just av att jag älskar den så mycket óvò  Jag såg direkt hur mycket själ dem lägger ned i musiken, och efter att jag såg dem har det bara rullat på tills jag är det fan jag är idag. För det andra så är låten väldigt smart uppbyggd att den skiftar musikstil (som de flesta av deras låtar efter en bra tid, det gör att låten känns kortare och att tempot går fortare, många punk-rock-artister gör så) men sedan går den alltid tillbaka till samma då det kommer till reffrängen. En mycket smart uppbyggnad för då känns reffrängen alltid lika "YES!" ^o^



Jag Älskar My Chemical Romance 



PS: Om ni lyssnar på låtarna (vilket jag gärna vill att ni gör... Annars är dessa inlägg meningslösa T.T *sob*) så vill jag gärna höra vad ni tycker om dem, vilken av dem är er favorit, eller hade ni en helt annan favorit med bandet? OoO Komentera Plz



NÄSTA MÅNAD ÄR DET

Avril Lavigne! 8D


Mors ~

3 kommentarer:

  1. The Sharpest Lives är min favvo~ UvU <3

    SvaraRadera
  2. I knöw ^o^
    Den är förjävla bra <3 ~

    PS; Ska göra en GD-lista med ^^ Månaden efter TH xD

    SvaraRadera