tisdag 14 september 2010

Trötthet & Musik

Jag är trött... Så trött...
Så trött att jag idag föredrar klassisk musik istället för vrål-Romance jag brukar lyssna på x')

Här är ett fint exempel vad jag har lyssnat på idag, ni kan ju lyssna medan ni läser så får ni en inblick i hur lugn min dag har varit;


Dagen började med skola. Inte så ovanligt, men ja. Två lektioner bara ändå, så det var rätt lugnt. Först franska (som gick ovanligt lätt idag, vilket jag är glad för   ) och sedan Datakunskap. Är snart klar med min PowerPoint-redovisning, kommer bli skönt så jag stressat med den varje gång, petig som jag är. Sedan slutade vi faktiskt, eller vi hade egentligen lunch men jag stack hem och åt lite istället. 

Sitter just nu och spelar Patiensduell med Skum på MSN. Hon försov sig idag, den fisen, så hon missade sin enda lektion (i och med att hon inte har franska)! Imorgon har vi friluftsdag i brunnshallarna, kommer bli skoj! o3o

Och jag har hittat en i klassen som också gillar Heroes!! Jag känner mig inte lika misslyckad nu! T3T

Idag har det föresten vart underbart väder  Mörkt, molningt, smått regnigt och grått  Kanske därför jag är på så otrligt mysigt humör? Om jag bara hade kunnat så hade jag tänt ett ljus och skrivit på min egengjorda julkalender hela natten  Men problemen löper såklart fram så fort man ska göra något mysigt; 
1) Mamma jobbar inte, vilket resulterar i att jag max kommer vara uppe till halv 2 (mamma vaknar av att jag knapprar på tagnenterna
2) Mitt rum är stökigt! ... Och jag menar inte bara "stökigt", utan i en enda röra! Tror ni mig inte? ... Se själva; 






Stök, stök och åter stök! Det finns ingen möjlighet att jag kan koppla av och få det 100% mysigt i denna röran, och jag är för tillfället för lat för att orka städa också T.T

En geting eller mygga eller något stack (höll på att skriva "bet") mig natten till måndagen också (medan jag sov!), så hela vänstra handen var uppsvullen och varm ._. Lite läskigt då det bara såg ut som knogen först, men när jag väl jämförde såg jag att hela jävla handen var svullen. Försökte få en bild på det, men misslyckades... 
Idag vart den lite bättre, fortfarande lite svullen men det lade sig över dagen, och nu gör den knappt ont längre :3

Så glad över att jag inte har läxa till imorgon! Det betyder att jag kan sitta och jobba på min julkalender en bit in på natten nu, eller tills mamma lägger sig i alla fall. 

Till sist, en egobild! För jag känner att det behövs ; 




Mors ~

4 kommentarer:

  1. Sötis~ <3

    Några frågor:
    1. Vem gillar Heroes? XD *nyfiken*
    2. Ditt rum är inte stök, jämnfört med mitt är det städat x'D
    3. Layton musik Uvu <3

    SvaraRadera
  2. 1) Du får se på PP-visingen ^^
    2) Mitt är STÖK .__.' I jämfört med hur jag brukar ha det
    3) Jaa <3 UvU .. Det var ingen fråga .w.'

    SvaraRadera
  3. 1. NOOO, ville ju veta nuu TvT''
    2. Du, ska ja ta en bild på mitt rum elr?! XD
    3. nej..men...men jo...

    SvaraRadera
  4. 1) MUAHHAHAHAA!! Ò3Ó
    2) Yes please! OVO'
    3) NEJ!! >__<' ... Men Layton är love i alla fall <3 UvU

    SvaraRadera