torsdag 28 oktober 2010

Old times

Det räckte med att jag såg en tredjedel av Ronja Rövardotter och hela första Barnen i Bullerbyn-filmer och nu är jag fast! Sent 1800-tal och tidigt 1900-tal, here comes the nerd! För att fira (om det nu är något att fira dock vet jag inte) detta ska jag ha två flätor i skolan imorgon, flätor som min mamma har flätat (tagit bild ikväll, men jag ska sova så jag hinner inte lägga ut dem).

Det ända dåliga med att jag såg Bullerbyn-filmer är att jag nu vill ha sommar... Dock längtar jag inte till sommarn på samma sätt som jag längtar till vintern, utan jag saknar sådan gammal sommar, då man var ute jämt. Idag styr datorerna livet på nioåringar, jag mår dåligt vid bara tanken... Nästa sommar, sommaren 2011 ska jag införa naturpolicy! Jag ska skaffa/köpa/få/whatever en kamera och vara ute i naturen och ta kort med mera! Varför? Jo, för jag kommer ut i naturen! När jag blir van kanske jag skippar kameran och bara tar en promenad, vem vet?

... That's it, imorgon ska jag börja rollspela igen!
Detta kommer Skum gilla! (... Och mina läxor hata)

Ledsen att jag inte skrivit i bloggen så ofta, alla behöver en (liten) bloggpaus UvU



Kärlek på Astrid Lindgren  
(Btw, det är egentligen "onsdag", men klockan visar torsdag. Ledsen för det.) 


Mors ~

2 kommentarer:

  1. Haha, jag saknar också den tiden..
    minns när vi var små, innan jag flyttade. Våra lekar med gosedjuren! det var tider det! xD <3

    SvaraRadera
  2. Ja UvU Cola-katten 8D och cola-busken x''D

    SvaraRadera