söndag 31 oktober 2010

Vilken rolig födelsedag...

Vaknade för en timma/halvtimma sedan ungefär av att syrran ringde och grattade, men jag hann inte ta det. Jag kände bara direkt att jag har så jävla ont i magen! Det var inte vanlig smärta heller, och mensverk var det defenitivt inte... Låg ett bra tag och försökte somna om, men det var omöjligt... Till slut började det kännas som att jag ville(!) spy, bara för att bli av med smärtan! Jag gick upp och skulle ta mobilen för att messa några att jag mådde så illa så jag trodde jag skulle spy, då jag, självklart, spydde!

Har nog inte kräkts på över 7 år nu, och nu kom det. På min födelsedag dessutom! Jag undrar bara vafan jag kan ha ätit, eller vad det nu var som orsakade skiten... Hämskt var det i alla fall, men jag mådde bättre. Dock känns det åter igen som att jag kanske måste kasta upp om snart igen...



UPPDATERING:
Har nu kastat upp tre gånger allt som allt, och jag har fan inget kvar att spy upp... Det växlar, ibland mår jag bra igen men efter en kort tid kommer tillamående tillbaka och så är det in på toan igen...

UPPDATERING 2:

Kastat upp sex gånger allt som allt, och nu verkar det vara lugnt. Satt/Låg i soffan och kollade då mamma och syrran spelade Wii innan. Fick mina presenter från henne/syskonen också 

Nu kör det som fan i magen, men jag känner mig inte illamående på det viset längre. Känner mig bara allmänt sjuk (darrig, yr, kallsvettig) och inte pigg alls. Magen är fortfarnade kass, men hällre vägen ned än upp i alla fall... 

En minst sagt annorlunda födelsedag, hehe. Nu ska jag vila och kolla på TV i min säng, och försöka bli ännu friskare. 


UPPDATERING 3
Det fungerade nog att vila lite, för nu mår jag mycket bättre. Lyckades komma upp och äta lite nyponsoppa (det hjälper något enormt) medan mamma och pappa åt schnitzel (stavning?). Har precis duschat, vilket också hjälpte och var väldigt skönt  Nu sitter jag och dricker cola (eller ja, pepsi) utan kolsyra med sugrör, precis som jag gjorde när jag var liten och magsjuk UvU Väntar också på att WoW ska installieras, fick det av systrarna. Yippie! Under tiden kollar jag på WoW-walkthrougen på youtube efter som jag inte sett klart den ännu x)

Det kör fortfarande i magen, men inte alls på samma sätt. Ibland gör den ont, men det går över snart igen. Skönt att jag slipper spy mera i alla fall. 


Mors ~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar