tisdag 2 november 2010

*~ Top 5 - Avril Lavigne ~*

Dags för nästa artist, en månad för sent. Men det blir två artister denna månaden istället då x')
Men nej, jag kommer inte ha med girlfriend! För den är fortfarande så uttjatad så öronen spyr!

5: MY HAPPY ENDING:

Inte mycket att säga. En ruskigt bra kärleks-låt. En av hennes äldre låtar, men fortfarande bra.


4: I'M WITH YOU:

En deppig låt, en sådan man lyssnar på när man mår dåligt/vill må dåligt (ja, det finns sådana kvällar ^^'). Om man är av den typen kan man säga att den är lite "emo" (fyfasen vad jag hatar det ordet...), och om man tolkar texten rätt/fel kan den mycket väl handla om självmord. Men man hör det man vill höra. Döm själva.


3: SK8ER BOI:

Åter en lite äldre låt. Lite uttjatad för mig dock för jag knarkade sönder denna något så enormt första gången jag hörde den, eheh... Fortfarande bra dock, och musikvideon får mig alltid att vilja ut och röja! ... Kanske inte så extremt, men i alla fall! Nog den första låt (efter Girlfriend som dock blev uttjatad efter ett dygn) med Avril som jag verkligen gillade.


2: COMPLICATED:

Riktig "tonårs-kärleks"-låt, oavsett om man vart kär eller ej. En sådan som alla amerikanska tonårs-såpor skulle kunna ha som musikvideo. Gör detta låten billig? Inte alls! Då jag skriver om/ritar kärlek brukar denna vara en av de låtar jag lyssnar på, just för att den, tja, är både deppig och lite sarkastisk på samma gång.


1: ALICE:

- Ursäkta det extremt störande introt på 20 sekunder -
What, did you except something else? Alla som känner mig vet att jag är ett stort Alice in Wonderland-fan, så denna låten var (faktiskt) given. Ska jag vara ärlig så gillade jag den inte låten så mycket först, tyckte mest att hon skrek bort halva texten. Efter att ha sett filmen (dock aldrig på bio... *sörjer fortfarande*) och hörde låten i slutet blev det dock helt annorlunda, och jag undrade "vem fan sjunger denna låt, den är ju super!". Då jag fick reda på att jag bara för någon vecka sedan inte tyckt om låten tonade jag ned min kärlek till den, för att inte värka vara en "Åh! Filmen äger, ALLT MED FILMEN ÄGER!!1!one!1!!"-nörd. Men det gick inte så bra, till slut knarkade jag låten bara såpass att den inte blev uttjatad, men det var nära på! Tycker inte bara för filmens skull att låten är bra, utan Avril sjunger fantastiskt i den, trots att hon som tidigare nämnt mest skriker fram orden.




Avril är snyggish ~




PS: Om ni lyssnar på låtarna (vilket jag gärna vill att ni gör... Annars är dessa inlägg meningslösa *sob*) så vill jag gärna höra vad ni tycker om dem, vilken av dem är er favorit, eller hade ni en helt annan favorit med bandet? Komentera så är ni übersnälla



OM NÅGON VECKA ÄR DET

Tokio Hotel 



Mors ~

2 kommentarer:

  1. Älskar alla dessa låtarna :)
    Men måste jag välja, så blire My happy ending / Alice. <3

    SvaraRadera