söndag 21 november 2010

*~ Top 5 – Tokio Hotel ~*

Dags för gruppen som egentligen skulle ha vart denna månad; TH! :3
… Och mobba mig inte, jag gillar dem för deras musik och inte för att dem vart stenpopulära. Tänk efter; Om jag hade vart ”fjortisgalen” i dem så hade jag inte vart galen i dem längre eftersom ”deras tid i rampljuset är ute”... Vilket också är skitsnack btw

5: NOISE:

En av de första låtarna de spelade på konserten, och visst fan blir man uppiggad av den! Vill bara dansa och sjunga, I want to make some noise! Stör mig dock att låten jag hittade (klippat ovan) är snabbspolat en pytteaning, så låten blir 10 sekunder kortare än vad den egentligen är. Inget märkbart men är man van vid en takt blir den förstörd om man gör så, även om det knappt är märkbart x)


4: ALIEN (English Version):

Speciell liten låt, men bra. Vet inte vilken kategori jag vill placera den in, för ibland kan den tolkas som en riktig kärlekslåt, sedan som en vanlig dans-låt, sedan som jag vet inte vad Oo Men det mesta handlar om att bli bortrövad av kärlek så jag skulle gissa på att det är en av deras typiska kärleklåtar ^^ I alla fall så är det en av deras låtar som jag måste sjunga så fort jag hör den.


3: ÜBERS ENDE DER WELT:


Ingen direkt komentar om låten. En av de första låtarna med dem som jag lyssnade på och gillade. Mycket mäktig låt, jag älskar den  



2: RESCUE ME / RETTE MICH


Jag är tvungen att ha med båda, för dem är så olika trots att det är samma låt. Bill sjunger mycket mjukare i den engelska och är lite äldre vilket gör att hans röst är mer mogen. Men den tyska har mer känsla och det känns som att låten är mer ”hemma” på tyska. Kan inte välja en av dem, så därför får ni båda. 



1: SPRING NICHT


Här är det dock solklart tyska! Låten låter mycket starkare, trogen och mer hoppfull på tyska, och han sjunger den bättre då än på den engelska. Tyvärr (tyvärr, tyvärr, tyvärr!) har jag lyssnat sönder denna låten, så den betyder inte lika mycket för mig för tillfället som t.ex. Rette Mich, men den förtjänar ändå förstaplatsen. Varför? Jo för den är en av de mest hoppfulla låtar jag någonsin lyssnat på! Den fungerar på så många nivåer, om man är glad, ledsen, deprimerad, skitförbannad eller helt enkelt den mest lyckliga människan i universum! Om jag kollar på hela videon till slutet så är den sista höjningen alltid ett sådant ställe jag börjar lipa på UvU Om det är för att låten är så jävla bra eller för att musikvideon äger, det vet jag inte. Men jag gör det… Det DÅLIGA är att denna videon jag lägger in inte har med slutet (anledningen är att Vevo som lägger upp videorna kapar slutet, den idioten…) så det gör mig sur. Men det var den bästa video jag kunde hitta, så ni får dras med det tyvärr. 



Jag måste erkänna, jag är en Bill-girl   Till vardags är det inget speciellt, så jag är inte galen i honom… Men jag dreglar så fort han kommer på bild eller video framför mig UvU (ni ska då tänka mig på konserten, jag tror aldrig jag har skrikit så mycket




(Tacka NoName på Da som ritat den asgrymma bilden ~ ) 


PS: Om ni lyssnar på låtarna (vilket jag gärna vill att ni gör... Annars är dessa inlägg meningslösa *sob*) så vill jag gärna höra vad ni tycker om dem, vilken av dem är er favorit, eller hade ni en helt annan favorit med bandet? Komentera så är ni übersnälla! 


NÄSTA MÅNAD ÄR DET
Green Day 



Mors ~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar