söndag 12 december 2010

ESC 2000 Favoriter & Mys-söndag

Ja, eftersom jag redan har lagt upp 2006 så är det väll ingen mening att stanna där? x') Innan December är slut ska jag ha alla mina favoriter i ESC 2000-2010 uppe. 2010 och 2006 har jag ju redan, så då börjar vi från början då med 2000. Det var faktiskt ett väldigt dåligt år, många låtar var tråkiga och lät likadana.


UNITED KINGDOM - DON'T PLAY THAT SONG AGAIN


Ingen direkt komentar, det är en fin låt som inte lämnar hjärnan direkt som de andra.


ESTONIA - ONCE IN A LIFETIME


Mycket bra låt, riktig tonårslåt ~ Btw, öppningen äger x'D


FRANCE - ON AURA LE CIEL


Ingen komentar. Denna gick på radio i Sverige ett bra tag minns jag.


ROMANIA - THE MOON


Här är åter en låt jag inte vet varför jag gillar, jag bara gör det xD


NORWAY - MY HEART GOES BOOM


Denna låten SKRIKER tidigt 2000-tal, jag älskar det!


RUSSIA - SOLO


Jag borde inte gilla denna låten, men det gör jag i alla all x')


CYPRUS - NOMIZA



Så otroligt stark låt!  Dessutom är grekiska så härligt UvU



DENMARK - FLY ON THE WINGS OF LOVE



Jag ÄLSKAR dessa bröder och deras musik! För mig är det otrolig nostalgi, då vi alltid lyssnade på deras skiva när vi hämtade pappa på jobbet, och däribland denna låten både på engelska och danska. Hans röst är så härligt studiolik, jag älskar det  



CROATIA - KAD ZASPU ANđELI



Också en av låtarna som står ut. Det gillar jag! 



SWEDEN - WHEN SPIRITS ARE CALLING MY NAME



Denna är ju så mycket bättre på svenska, men den engelska duger också 



FINLAND - A LITTLE BIT


Ingen direkt komentar här heller. Gick också på svensk radio en tid. 



LATVIA - MY STAR


En låt jag gillar ju mer jag hör den. Han ler så fånigt hela tiden! x'D


Annars har jag inte gjort så mycket idag. Mamma har bakat lussekatter och Adde och Anders har hjälp pappa bära ned sakerna i källaren! 8D Nu är snart källaren helt klar   Han hade med sig sina tvillingbarn också, Julia och Simon. Så otroligt söta och pratglada ungar! xD  

Nu ska jag skriva klart svenskan så jag blir nöjd med den, och göra klart DAA. Efter maten ska jag mysa med mina julkalendrar. Myssöndag med andra ord! 

Glad Tredje Advent BTW! 

Mors ~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar