lördag 4 december 2010

Extrainlägg - ESC 2006 Favoriter

Bara för att jag har så otroligt många favoriter det året. Hittills är 2006 det ända år där alla låtar var riktigt jävla bra! 2008 och 2009 var rätt bra år också (2010 hade jag ju bara fem favoriter eller så, 2007 hade jag två..) men 2006 tar verkligen priset för mig! Alla låtar har ingen logik, men de sätter sig på hjärnan xD Vissa älskar jag nog enbart för att jag knarakde dem hela nästa år efter de hade vart på TV, så jag kan dem ofrivilligt utantill;


MOLDOVA - LOCA


Låtfan sätter sig på hjärnan... Trots att ingen av dem kan sjunga!


NORWAY - ALVEDANSEN


Kan fortfarande denna utantill, så jävla bra låt!


SPAIN - BLOODY MARY


(Låten börjar vid 0:22) Videon är en slags dålig, hemagjord parodi men det var en enda videon jag hittade som inte var live. Varför tog jag den inte live då? Tja, för den låter nog 120% bättre i videon! -v-


MALTA - I DO


Ytligare en låt jag inte är ett 100% fan av, men låten sätter sig likväl på hjärnan ändå.


GERMANY - NO NO NEVER



En fruktansvärt glad och peppig låt, det gillar jag! Dessutom får refrängen mig verkligen att längta till sommar och landet, ute på en bondgård  



DENMARK - TWIST OF LOVE



No coment 8)



RUSSIA - NEVER LET YOU GO



Kommer ihåg en Matthias i gamla skolan som jämt gick runt och sjöng på denna x'D Men det gör inget, för låten äger i alla fall  



FYR MACEDONIA - NINANAJNA



Jag gillar låten, inte sättet de dansar på eller så. Hade dock denna låten gott t.ex i år istället för 2006 hade jag nog inte tyckt om den. Men jag gillade den som 11-åring så därför har jag lyssnat mig till att gilla den än idag TvT



ROMANIA - TORNERO



Detta är dock en av låtarna jag verkligen gillar! Denna gillade jag inte som liten, utan ju mer jag lyssnar på den desto mer gillar jag den  



BOSNIA o HERZEGOVINA - LEJLA


Otroligt fin låt som jag inte gillat alls, fören tills något år sedan. Hörde den, gillade den och nu blir den bara bättre och bättre  



UNITED KINGDOM - TEENAGE LIFE


Ytligare en låt jag inte gillade från början, men som har växt fram. UK så det vrålar om det xD



GREECE - EVERYTHING


Brydde mig inte om denna alls som liten, utan såg den på ZTV för ett bra par år sedan och (you guessed it) älskade den. Lyssnade nära på sönder den, glömde sedan bort den igen x) Nu är den en av mina topfavoriter för den funkar på så många plan, och ger mig många fina dagdrömmar 



FINLAND - HARD ROCK HALLELUJAH


Seriöst! 8D Dessutom; Hur kul är det inte att just denna låt vann då den inte var 100% seriös? x'D Det var ju så; "äh, vi vinner aldrig ändå, lägg in något fet-metal band som ser ut som fan så får vi se när alla skrattar åt oss... Oj, vi vann" 



UKRAINE - SHOW ME YOUR LOVE


Tjtaigt låt! Tjatig låt! TJATIG LÅT! TvT Men jag knarkade den så mycket som liten så jag fick den permanent på hjärnan! x'D Kan seriöst random mitt under skoltid eller när som börja nynna på denna låten i huvudet. Likadant som med Bloody Mary så sjunger hon dock tusen gånger bättre i musikvideon än live. ... Och så är hon så söwt   Älskar hennes hår och ansikte! 



FRANCE - IL ÉTAIT TEMPS


Fin låt, mycket fin låt  



CROATIA - MOJA šTIKLA


Jag vet inte varför jag gillar denna låten så mobba mig inte ´-v-`' Kan vara av samma skäl att jag knarkade den som liten, så nu kan jag inget annat än gilla den ÚvÙ



SWEDEN - INVINCIBLE


Alla som känner mig vet att jag gillar Carola(s röst), och jag tror det var här omkring denna som jag började med det. Så jävla stark låt! Både på svenska och (faktiskt framför allt) på engelsk



TURKEY - SÜPER STAR


Ytligare en låt som jag inte vet varför jag gillar. Dock gillar jag turkisk musik (och denna är ett mellanting av turkisk musik och whatthefuckisthisfuckingshit-musik) så det kan vara därför. ... Bara det att då ska det vara på turkiska, annars förstör det hela jävla låten -v-'



ARMENIA - WITHOUT YOUR LOVE


En speciell låt, men bra. Dock inte min absoluta favorit men den förtjänar att hamna här då den fastnar alldeles för lätt på hjärnan. 



ARMENIA - QELE QELE


Inte heller en topfavorit, men den är svängig och refrängen för tillbaka många minnen! Vet inte varför just denna låten gör det, men när jag lyssnar på den minns jag mina kläder vid den tiden, vad vi åt den kvällen, hur rummet såg ut när vi kollade på programmet och allting UvU Riktigt roligt! 

Ja, det var det x'D Vilken var eran favorit? o3o


Mors ~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar