måndag 6 december 2010

Fotouppgift

SYMMETRISK KOMPOSITION

Tycker bilden blev onödigt mörk bara.
Ska jag försöka ta om den och få den ljusare?

ASYMMETRISK KOMPOSITION

Först skulle denna vara "cirkel-komposition"-bilden,
men då denna blev mycket ljusare än min tidigare asymmetriska bild får denna ta platsen istället.

CIRKELKOMPOSITION

Bara jag som känner cirkeln i denna bild?

Trots att det inte är cirkel-komposition? Oo

BÖJDA FORMER


















Då har jag kvar:

Diagonal komposition (svår som fan)
Balanserade triangel (svår som fan)
Vilande triangel (sådär)
Låg horisontlinje (lätt)
Hög horisontlinje (lätt, om jag bara hittar en backe)
Grodperspektiv (lätt)
Fågelperspektiv (lätt)
Centralperspektiv (lätt)
Korskomposition (SVÅR!)
Korsande diagonaler (SVÅR!)
Fallande känsla (sådär)


Mors ~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar