måndag 13 december 2010

Snabb Filmlista

Kom på nu precis innan jag skall lägga mig att det är en massa gudomligt bra filmer jag inte sett på ett jävligt bra tag nu. För att inte glömma dem imorgon skriver jag upp dem på bloggen, för här är nog det enda ställe jag kikar in varje dag;

1) Resan Till Melonia
En av mina absoluta favoritfilmer, det är skam att jag har den på DVD och aldrig kollar på den!


2) Dunderklumpen
När vi ändå snackar Pennfilms. Såg filmen förra sommaren eller så senast, den behövs ses om!


3) Såsom i Himlen
Senast jag såg den är nog något halvår/år sedan, och så kan vi ju inte ha det!


4) Många Astrid-lindgren filmer
Har knarkat Astrid ett bra tag nu, men vissa filmer måste man se två gånger innan de fastnar! Bland dessa ligger Pippi på de Sju Haven, Ronja Rövardotter, Alla vi Barn i Bullerbyn (både sommar och höst/vinter-filmen) och Emil i Lönneberga (typ, alla Emil-filmerna  )


5) Gullivers Resor

För att jag får aldrig nog av denna underbara film  


Kom på först nu att musiken i dessa filmer är otroliga, allihopa! Tror nog att det måste vara bra musik i filmen för att jag ska gilla den. Björn Isfält (mannen bakom musiken i bland annat Resan till Melonia och Ronja Rövardotter) är en av mina favoritkompositörer, kan vara därför jag gillar vissa filmer så starkt som jag gör. För att inte tala om musiken i Såsom i Himlen och Gullivers Resor 



Nu förstår ni ska jag inte bara kolla på filmerna, jag ska reviewa dem också! Varför? ... För jag vill det, that's why!

Natti ~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar