tisdag 18 januari 2011

Ika & Slappdag

Sitter och kollar/lyssnar på Ika i Rutan just nu. Jag älskar henne ~ xD "ÄGGÄÄTH! AAAH!"

"Så finns de sne vänster!" ~

Rätt synd dock att hon faktiskt är helt annorlunda på scen/framför TV'n än hon är i verkligheten. Hon är väldigt snäll och så, men kan sin sak och är så allmänbildad så att man känner sig IQ-befriad xD Dessutom har hon tränat bort sin dialekt (sällan hon tar till den numera) vilket är mycket synd. Nej, på scen och framför kameran ska hon vara, men sin underbara dialekt och improvisition x'3 Med andra ord föredrar jag unga Ika framför äldre teckenspråk-Ika

Idaaaaag var det en lugn dag. Usch, orkar inte skriva så det blir kort idag;
Först hade vi Estetisk Verksamhet (nytt ämne), där vi pratade om vad konst är och målade korta bilder på typ två minuter till olik musik xD

Sedan var det lunch (pastalåda, rätt gott) och sedan fick vi se någon högskola från Växjö spela jazz och blues för oss. Fyfan va bra dem var! *o* Han som spelade trummor under jazzen var dessutom skitsöt ~ och så hade dem en saxofon ~ Jag höll på att somna under bluesen, så bra var det U3U

Sedan hade vi pilottid med Jonken där vi pratade lite om att alla filmer är lika varandra (stämmer ju xD ) och sedan kollade vi på; The Nightmare Before Christmas! o3o *dun pun pun paaaaah! ~ * Fyllde i ett papper med vändningar och Point och No Return och massa skit x'D Kul i alla fall! 

Sedan kom jag hem... Och somnade .__. Satt vid datorn ett tag men somnade sedan vid TV'n lite 

Käken cp'ar sig och jag får spänningar i den som gör jätteont!  Om det är ett tecken på att den drar sig tillbaka blir jag INTE glad! Är så orolig för det, kollar bettet varje dag

Nu ska jag knarka något! Är fortfarande inte fanatisk i något så för tillfället velar jag mellan Youtube-klipp på Ika, Lilla Sjöjungfrun, GAS, Mumin och Tintin TvT' Snacka om mindfuck-blandning! 

Aja, här får ni något kul; 


Ska föresten anmäla mig till Ronneby Teaterklubb :D Var på teatern igår och fick bloda tand på att fortsätta riktigt med teatern, så det blir intressant och kul! o3o

Btw (eftersom jag glömt nämna det); R.I.P. Tomas Funck U.U


Mors ~

2 kommentarer: