tisdag 18 januari 2011

Kort nattinlägg

Skulle precis till att stänga av då jag hitta detta;


Jag säger bara; No-Stal-GI!  

Åh, jag hade två VHS'er med Den Lilla Sjöjungfrun, en var från denna (egentligen rätt usla) serie-spin off och den andra var 2 - Havets Hemligheter. Trots att jag aldrig gillat serien kollade jag på den VHS'en så otroligt mycket. Det enda som har fastnat i mitt minne är dock denna låten (vilket gav en otrolig nostalgi-tripp) samt komentaren hon ger då ett armband har fastnat på hennes arm och hon måste få av det (eftersom det är en människosak) i den andra episoden på VHS'en; 

Blunder: Kan vi inte gå in nu? Det börjar bli kallt ... 
Ariel: Äh Blunder, du är en fisk! Du har alltid samma temperatur! 

x'D

"Världen" hon kommer till senare i den episoden också, ja hela just den episoden samt denna låten kommer jag ihåg. Jisses, måste börja införskaffa massa nostalgi snart. 

Snabb Edit: Jag kan inte sluta lyssna på låtfan heller .___.' Minns att jag spolade tillbaka och lyssnade på låten om och om igen på vår gamla VHS när jag var liten, jag tror det sitter i ännu. Måste lyssna uppåt 7 000 gånger innan jag är nöjd TvT xD 

Natti ~

4 kommentarer:

  1. IT'S OVER NINETHOOUUSAAAAND!!!1!!!one!!


    Jag hade också just det inspelat på VHS UvU Gillade inte heller serien så mycket, men just den låten/avsnittet samt det med armbandet finns kvar i huvudet stenhårt <3

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Så fort jag sett det var jag tvungen att leka sjöjungfru med mina Barbiedockor TvT *stort minne*

    SvaraRadera
  4. XDD Den tv-serien var en av mina favoriter när jag var liten! Nostalgin!

    SvaraRadera