lördag 29 januari 2011

Kristina från Duvemåla


Sitter och kollar på Utvandrarna / Nybyggarna (AKA Kristina från Duvemåla) och äter chokladmousse (men den är snart slut ToT ). Lyssnat på musik från musikalen hela dagen så nu kände jag att det var dags att se om filmerna :3 Älskar dem så otroligt mycket, trots att jag älskar musikalen ännu mer 


Min själ, min kropp har lust till dig 

Din andedräkt som hettar i mitt öra 
rymmer samma längtan som värker i mig 
Min kropp, min själ har lust till dig
Mors ~

2 kommentarer:

  1. Visst vore det grymt om dom gjorde en film av musikalen istället? Jag tycker att Helen är så mycket bättre som skådespelerska (och självklart sångerska) än den där gnällspiken som är Kristina i Utvandrarna/Nybyggarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade vart underbart. Jag gillar filmerna, men inget går upp emot musikalen. Söker just nu som en galning efter någon inspelning av musikalen, men utan resultat.

      Radera