lördag 5 februari 2011

Melodifestivalen - Luleå

Jag sitter och kollar på första Melodifestivalen just nu 83


Nu följer jag även "bakom scenen" på hemsidan. Meep! Tänk om man kunde stå där bakom och hjälpa till med något, hålla i en kamera kanske  ... Fast inte en av dem som susar omkring som fan det vill säga 



.. Äh va fan, jag kände bara igen två av de artisterna de ropade upp, och dem gillar jag inte ens .__.
Danny och någon Pernilla eller Persika eller vafan det var 

Jaja, får hoppas låtarna är bra i alla fall. Annars skiter jag i att rösta Helt enkelt x)

Kommer uppdatera om vad jag tycker om alla låtar x)

Cutscenerna är i alla fall underbara x'D Men det är för att jag gillar när TV försöker köpa mina röster.
Nu börjar första låten! o3o


Första låten:
Namn; Try Again
Artist; Dilba
Min åsikt: Det var ju inte mycket att hänga i julgranen 8/ Typisk tyst pop-låt, och med "tyst" menar jag att hon mest väser fram och att hennes röst blandas med något techno. Nje, ingen favorit direkt.


Andra låten:
Namn; Me and my Drum
Artist; Swingfly
Min åsikt: Hip-Hop Techno, hmm... Gillar båda seperat men jag tror inte det passar att blanda dem två .__.' .. Åh gud, säg inte att det ska vara techno i varje jävla låt nu bara för det x__x' Det är ju värre än när det bara är ballader! ... Nu kom det någon annan kille och börja sjunga.. Hm, förutom det att jag inte hör ett skit av vad han säger så gillar jag beaten i låten i alla fall 83 Ingen BRA låt, men bättre än den första... ÅH! Snygg rödhårig tjej! O3O


Tredje låten:
Namn; Something in your eyes
Artist; Jenny Silver
Min åsikt: TECHNO IGEN!  ... Fast mest pop iförsig. Jag gillar artisten så får hoppas denna låten är något bra ^^ Yaay! Refrängen var grym 8D Får hoppas att det inte är en sådan som upprepar refrängen tretusen gånger bara, brukar ju bli så när väl låten är någolunda bra. Åh, först nu kollade jag på TV'n, hon var ju assnygg också *o*  och, YES! Den upprepade inte så ofta 8D Favoritlåten hittills!


Fjärde låten:
Namn; On my own
Artist; Jonas Mattson
Min åsikt: Aldrig hört talas om artisten .__. Yes! Ingen techno 8D Typisk "Idol"-låt känner jag, fast inte lika hetsig. Lite lugnare. Förusatt att låten är av den pop-version jag inte tycker om var denna också rätt bra, men inte tillräckligt U3U ... Hade han läppstift på sig? ._____.''


Femte låten:
Namn; Oh my god
Artist; Le Kid
Min åsikt: Oh my god är de rätta orden .__. Tror jag aldrig sett så mycket färger på scen under hela 2000-talet... Japp, defenitivt 60-talsinspirerat UvU Och wow, ingen techno här heller! jag GILLAR alla färger 8D De matchar så perfekt! Låten var dock... Inget speciellt 8/ Typisk låt man hör på radion av någon artist man vanligtvis aldrig hör. Början av refrängen är väll det enda som är bra, men annars så, meh... Men jag gillade scenografin 83

Sjette låten:
Namn; Social Butterfly
Artist; Rasmus Viberg
Min åsikt: Ytligare en artist jag aldrig hört talas om. Härlig rytm i låten i alla fall, och härlig refräng. Härlig kille också, han ser duktigt bekväm ut på scnenen, det gillar jag skarpt! :D Ok, japp, detta är min allra största favorit än så länge! o3o Låten är liite knarkad men det gillar jag x'D Den sätter sig på hjärnan i alla fall, och det är RIKTIGT BRA, det är fan det låtarna ska göra. Då vet man att dem är bra och har chans i ESC :3


Sjunde låten:
Namn; Desperados
Artist; Pernilla Andersson
Min åsikt: Förvirrad över titeln, men jaja. Jag älskar hennes röst, och för det är en svensk låt! (Svensk låt ger alltid 5 extrrapoäng direkt). Wait now, denna låten alltför lik "Johnny Cash och Nina P.", nog för att det är samma sångare men det är fan ingen ursäkt. Låten var bra, men refrängen får mig bara att tänka på den. Låten satte sig inte på hjärnan sådär direkt heller, så den kommer på tja, tredje plats än så läge x')


Åttonde låten:
Namn; In The Club
Artist; Danny
Min åsikt: Jag gillar inte Danny så jättemycket, så jag får tänka bort att det är han som sjunger. ... Jisses, nu kom techno med igen ja -.- ... Plus att låten redan är uttjatad, nej tack, denna hamnar på samma plats som den första låten; Sist. ... Nu började han rappa också, snart kommer dem väll blanda i rock i låten också O.o'


Mellanakten;
Åh, Harry Cane *o* ... Åh! Nanne Grönvall! *O* ♥ Älsk på båda!


Slutpoäng;
Jag röstar 3 gånger på; Social Butterfly
Jag röstar 2 gånger på; Something in your eye
Jag röstar 1 gång på; Oh My God

Vilka som kom vidare; Me and my Drum | Oh My God | Desperados | Something In Your Eyes | In The Club

Aw, Social Butterfly kom inte med 8( ... Men självklart att Danny gör det -.- Varför är jag ens förvånad?


Vem som kom direkt vidare till Globen; In The Club

OF COURSE! ... Örk!  ... Ännu värre är att NU sätter sig låten på hjärnan, men inte på det bra sättet, åh nej, utan på Biebers "baby, baby"-sätt! Väck, bort, ut min hjärna!


Nu är det Diva-Nanne 8D Åh min idol~ Bwaha! x'D Påfågel! Diva-Nanne äger! Du är bäst som vanligt ~


Vilka som kom vidare till Globen; Desperados, Me And My Drum

Oh, han kunde beatboxa o3o ~ Men jaja, inga som jag gillade kom vidare alltså -3- Brukar vara så


Vilka som kom vidare till Andra Chansen; Something In Your Eyes

... Jag fick en favorit där i alla fall xD


NÄSTA VECKA ÄR DET NYTT IGEN!! 8D HEJDÅÅÅ! ~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar