torsdag 10 februari 2011

Rant...




Dessa bilder förstörde min vardag ännu mer. "Hurdå?" undrar ni, "det är väll bara bra att det är så? Sätt igång att rita ett bidrag ditt lata arsle!", och jo, jag ska skicka in ett bidrag, klart som fan! Men först ska jag gnälla lite...


Ända sedan jag fick veta att MCR skulle uppträda i Sverige blev jag överglad, helt till mig! Bestämde att, "klart jag kan snacka med syskonen så vi kan sticka dit". Konstigt nog är det nu så att ju närmare och närmare datumet vi kommer mår jag värre och värre om dagarna. Jag tänker på denna jävla konsert VARJE dag och varje gång får jag klumpar i både halsen och magen och försöker trycka in i skallen att "nej, vi kommer inte gå, vi kommer inte stå där, vi kommer inte gå på konserten jag skulle kunna gett mitt liv för". Varför jag gör så är för att jag inte vill få dåligt samvete ifall mina syskon leker trollface och säger "lol, vi pallar inte gå, sug på den".

För tänk lite; Josefin kan inte gå för hon ska iväg och om Jenny jobbar kommer inte hon heller gå. Isåfall blir det bara Johanna, och jag vill inte gå med enbart en pers. Dessutom har Skum sagt att hon inte ska med p.g.a. pengaproblem, trots att jag sagt tusentals gånger att jag kan betala för henne. Att inte hon ska med gör mig också deppig, för det skulle vart tusen gånger roligare plus att vi lovade varandra i slutet av förra sommaren att vi skulle gå på Green Day och MCR när de väl kom till Sverige. Men men...

Så fort mina syskon sade att "vi får se" och att dem skulle hit i Februari (Jenny kommer hit den 14 ungefär nämligen) tog jag helt avstånd från MCR. Jag ville inte lyssna på dem och alltid ha i tankarna att "tänk att stå där och höra dem spela den låten live...". Jag kunde dock börja lyssna snart igen när jag väl intalat mig att vi inte ska se dem, det gör nämligen mindre ont än att tänka "usch, vi kanske, KANSKE ska se dem".

Jag vet inte ens varför men tankarna på denna jävla konsert sabbar mitt vardagsliv i och med att jag genomgår en smärre kris varje dag. Jag säger till mamma varje dag att jag vill se dem, klagar hos syskonen likaså men dem kan ju omöjligt förstå. Att jag dessutom har drömt att jag var varit på konserten och träffat dem har fått mig att bli både helt överlycklig av drömmen och må pissdåligt med tanke på att vi kanske inte ens ska glo på dem. (Det där med att träffa dem stör mig inte så mycket eftersom jag drömt att jag har träffat dem flera gånger förut)

Och nu detta... Jävla Bilddagboken går ut med en tävling för att lotta ut 4 gratisbiljetter, och första pris är till och med att få TRÄFFA dem... Jag borde bli glad men mitt hjärta sjönk ned till golvet så fort jag läste det (gråta började jag nästan också göra men det beror på att jag har mens och PMS och lipar åt allting), jag menar hur i helvete ska jag kunna rita något som är bättre än de alla andra fans ritar. Jag är fan inte ensam om att vilja se dem, och jag ritar urkasst. Bilder kan jag inte ta heller, för det kommer ta ännu längre tid för mig att redigera o.s.v., värre är att ju mer jag tänker på det desto med ascoola och bra ideér får jag som jag INTE kan göra p.g.a. att jag inte har tillräckligt med talang.

Samtidigt som det kryper i hela mig med att "SÄTT FART, GÖR NÅGOT, VI SKA VINNA, SÅKLART!!" så hör jag hela tiden "äsch, vi är så kassa, vi vinner aldrig ändå". Sedan kommer det positiva igen med "Men det skadar fan aldrig att försöka!", och så kommer det negativa med "chansen är 0.001% att vi kommer ens vinna tredje pris, det är inte lönt". Dessutom är det egentligen bättre att skita i tävlingen och beställa biljetter som vanligt folk, för IFALL man loosar tävlingen står man där som ett fån, utan biljetter med psyket krossat och ingen chans att hinna få biljetter i tid.

Jag är så kluven nu och mår pissdåligt, jävla konsert, jävla MCR... Att ni ska vara så underbara...

Nu ska jag lägga mig på värmekudden och kolla på TV eftersom min rygg och mensvärken dödar mig...

(Jag har fan vart nära till gråten hela dagen tack vare den tävlingen,
jag kommer bli helt CP av detta snart...)

Rant Over ~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar