onsdag 27 april 2011

Sjukdom & Disney

Vart hemma från skolan idag. Var bara matte vi hade, så jag hade tänkt gå eftersom det var en snabb skoldag. Vaknade inte på morgonen alls fören klockan var halv nio (d.v.s. en kvart innan bussen gick). Reste mig upp, tog två steg och trodde jag skulle spy. Seriöst, riktiga magkväljningar och allt gick runt. Så jag skulle ut i köket för att sjukanmäla mig, slutade med att jag istället vacklade in i mitt rum och däckade i sängen. Kunde inte stå upp för det kändes som jag skulle ramla ihop i vilken sekund som helst. Så mamma fick sjukanmäla mig (medan jag somnade ovanpå täcket iförd morgonrock.. Hehe). Gick på teatern i alla fall, för det behövdes öva.

Lycklig nyhet; Jag har börjat bli skrivsugen igen! Först blir det nog att rolla med Skum, och sedan börja med fanfics igen. Vill påbörja en Disney-fanfic jag funderat på väldigt länge, problemet är att den är otroligt lång och jag har bara lite i tankarna ännu om vad den ska handla om. Jag avslöjar dock inget ;)

Börjat knarka lite Disney crossovers/fanvideos. Jag gillar dem, vet inte varför. Det känns så förbjudet roligt att gå in och mixtra i Disney och deras historier. Göra dem mycket mindre barnvänliga än vad dem är, skriva "what if"-historier (som jag ÄLSKAR att läsa, men aldrig kan förmå att skriva själv trots att jag har idéer) och ge alla syskon och kärleksproblem hit och dit ^^

Bara för det ska jag skicka några jag hittat och diggar, om inte videomässigt så historiemässigt;



Lillzum93 gör helläckra crossovers, hon är jätteduktig;




Nu ska jag städa mitt rum (så jag mår lite bättre) och sedan ska jag skriva lite innan jag lägger mig. Kanske spela igenom Jönssonligan Går på Djupet igen (som jag fick hemskickad igår av en vänlig människa från Youtube :D ). Är lite deppig nämligen så behöver knarka saker.

Mors ~

2 kommentarer:

  1. En dum fråga kanske, men vad är en fanfic? x)

    SvaraRadera
  2. En egenskriven berättelse på en redan påhittad historia :3 Enklare förklarat; Fans skriver egna historier av/med ideér och karaktärer från böcker/filmer/idoler de dyrkar xD

    SvaraRadera