torsdag 9 juni 2011

Sol & Regn

Alltså, jag är skev .__.'
Jag har vart så JÄVLA nere, och deppig och sur som faan över ingenting de senaste dagarna. Försökt dölja det och tänka ut varför jag var så jävla nere, men kom aldrig på det. Iförsig; Värmen fick mig att svettas och inte kunna sova, mitt rum såg förjävligt ut (vi vet alla nu att det påvärkar mig enormt ju) och syrran lyckades på något skevt vis spärra mitt kort, så nu måste jag skaffa ett nytt. Inte hennes fel, och hade ändå inga pengar på det, men när man redan är pissed off känner man bara "jaha, och vad kommer härnäst?". Dessutom gick vi cirka en mil igår med klassen vilket resulterade i att mina höfter mer eller mindre gick sönder tills idag. Träningsvärk eller annat skit, ont gjorde dem i alla fall. Så ont att jag fick avboka mötet med kuratorn idag, helt enkelt för att jag inte kunde resa mig i sängen p.g.a smärtan (det fixade sig dock sedan och jag kunde i alla fall gå med när vi i klassen sedan vandrade till Brunnsbadet för mentors-tid, vilket jag är glad att jag gick med på ^^ ).

Hur som hälst så var jag såklart lika nere idag. Efter badet kom jag hem (somnade nästan i bilen) och slängde mig i den obäddade sängen som luktade svett trots att jag bäddade rent kvällen innan. Mamma tjatade och gick på om att plocka fram avslutningskläder som jag ger blanka fan i, men ändå. Kom upp, satte mig vid ett halvskitigt skrivbord och började som vanligt knappra vid datorn. Vart så hela dagen fram tills nu. Varför? Det började regna ~

Så fort jag klev ur duschen gick jag in i rummet och satt i någon minut innan det började skvätta emot rutan (som var lite öppen redan). Det första jag gör att är rycka upp gardinen, tända ljus (har alltid ljus tända när det regnar   ) och städa som en galning. Varför? ... Jag blev glad .__. Jag blir så jävla lycklig, harmonisk och bara lugn när det regnar så då skulle jag nog till och med kunna göra läxor!

Detta bevisar väll trots allt att jag ÄR ingen sommarmänniska. Min fula kropp är inte gjord att visas i bikini på stranden, den är gjord för att sitta inomhus och dricka varm choklad och kolla på blixtrar och regn. Visst gillar jag sommar, och när det är vinter längtar jag efter den, men jag har alltid en större längtan efter jul och vinter/höst än jag har efter sommaren. 

Nu åskar det på här, så nu ska jag stänga av och gå och lägga mig. Avslutning imorgon vid kvart över nio (ska vara i skolan vid nio dock). Ska försöka hämta mina två klänningar som jag nyss kom på att jag har kvar där Oo

Ska stänga fönstret nu TT.TT Vill inte att spindlarna ska komma in hit och bygga bon över hela taket igen... Dock kan jag släcka överallt och sitta vid fönstret ett tag i alla fall... Ja det gör jag 
Natt ~ 

EDIT: Precis nu när jag skrivit klart började det regna som fan igen 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar