torsdag 14 juli 2011

ENOUGH WITH THE SAUCE!

Fin titel 8)

Var med Kalle igår igen 8D Ja, Skum alltså. Hade som vanligt kul, spelade GH tills fingrarna dog. Då spelade vi Sly istället, varav den mycket fina titeln 8)

Håller för tillfället på att ladda upp ett MYCKET speciellt spel som Kalle av någon anledning spelade som liten xD Ett sådant spel som försöker bli som Lek & Lär, och failar totalt.


Mamma kollar på Ernst, pappa är iväg med sina bröder och jag tar det lugnt UvU Fönstret öppet fullt så man får in all den goa regn-doften  Regnat hela dagen, fast nu är det uppehåll. Lyssnade på julsånger innan och tog kort på ljus när det regnade som värst, och när regnet lagt sig gick jag ut och tog lite regn-kort ute istället. Jag och regn  

Regn, månen och vinter. Det är tre saker som jag aldrig blir trött på x'D Jag har bevis; 
Jag blir alltid lugn när det regnar, alltid glad oavsett tidigare humör, får en kännsla att vilja städa och göra fint, ritar eller fotograferar mycket under regn p.g.a. att jag får så mycket ideér av det. 
Vintern är så, aw ~ xD 8 månader om året längtar jag till vintern! Det är bara ett kort tag UNDER vintern som jag längtar till sommaren, annars är det bara vinter för hela slanten! Julafton, snö, sånger, mys, kyla, ja allt! Under vintern tvivlar jag men annars vet jag att vintern har tagit platsen för min favoritmånad över våren, trots att den alltid vart min favoirt. (Aldrig haft sommaren som favoritårstid dock
Och så månen... Det räcker nog med att jag säger att jag en natt när jag var runt 11 satt på studsmattan och följer fullmånen när den gick över himlen. Det var askallt och jag huttrade som fan (och mamma frågade ett antal gånger om jag skulle in, och jag sa alltid "snart") men jag satt kvar för jag kunde inte sluta glo på den ~ Jag blir hypnotiserad helt enkelt xD Sedan är jag ju en astronomi-nörd också, rymden ~ 

Jag var NÄSTAN på väg att börja glo på Dieselråttor o Sjömansmöss innan, men stängde ned fliken så fort intro-musiken var över! Jag SKA hålla mig tills December

Nu ska jag nog fota lite till, bara för skoj skull. Håller på med ESC-listor, och har precis gjort klart år 2000 (klicka här för att komma till min ESC-top 15's) så tar en liten paus. Ska nog gå en runda med Baby snart, eller fråga Nea om hon är upptagen och ifall hon annars vill med och fota någonstans :3 Annars blire att fota ljus igen xD



Derp


Mors ~

2 kommentarer:

  1. ÅÅH JAG ÄLSKAR DEN JULKALENDERN!!! KURT in my heart asså x'''D ♥

    SvaraRadera
  2. Japp! x'D

    Bara sett några avsnitt 8( Måste skaffa hela!

    SvaraRadera