måndag 11 juli 2011

Förklaringar, ångets & sorg


Ledsen för mitt tidigare inlägg, det berättade kanske inte så mycket... Lika bra att säga dock att det blir ingen bebis för syrran fick missfall. Överös inte med "åh, jag är ledsen" o.s.v. för det leder ingen vart. Det var inte ens halvvägs gånget så inget stort att sörja. Det var helt enkelt inte meningen, och det blir bättre med nästa barn. Nu har de ju fått bloda tand på att bli föräldrar så jag tror inte det dröjer särskilt länge innan de skaffar ett nytt. Hoppas bara det blir ett Oktober, December eller Januari-barn det också 

Usch, denna dagen har inte vart bra alls... Först ut för att leta efter spår av Sessan så Susanne (Neas mamma) känt vart hon är, och visst vi hittade en massa spår och ett hus där hon till och med vart, idag på morgonen vid 8-tiden. Men hela den resan mådde jag piss psykiskt för flera skäl... Det dök upp bilder som att vi skulle hitta henne död, eller kanske ett hus och precis missat henne så att hon dött av ålder eller något... Låter löjligt men så var det. 
Sedan när vi var på väg hem fick jag extrem mensvärk som hållt i sig hela dagen och vägrar släppa. Nu är det lite lugnare men fortfarande molande värk. Blä! 

Precis kollat på Pirates of the Carrbiean 3 med mamma och pappa. Hjälpte extremt mycket  Levande ljus, nybäddat täcke som luktade mums, godis, läsk och doodles, en bra film och avkoppling. Precis vad jag behövde 

Jag är dock inte trött ännu. Ska nog vara uppe och leta upp sorgsen musik. De få gånger jag är såhär "deppig inombords" älskar jag att lyssna på sorgsen musik, och ibland tänka på Peter (första gången jag vågar säga det... Låter fortfarande extremt löjligt, feel free to laugh at me) för det hjälper på något konstigt vis. 



Sorgsen musik ja. Det får det bli. Tills jag blir riktigt trött, för då lägger jag mig och hoppas att morgondagen blir bättre. 





Mors ~

2 kommentarer:

  1. Jag är lite ledsen över att jag inte riktigt vet vad jag ska säga för att pigga upp dig lite, det känns som om jag borde veta det i alla fall. Kan bara säga (som en klen tröst) att det är efter sådant här det bara kan bli bättre :) ♥

    SvaraRadera
  2. Jo, man får tänka så. Syrran och jag tänker ju alltid "det är meningen" när trista saker och dåliga dager kommer. Sedan att det kommer snart komma en riktigt bra dag igen.

    <3

    SvaraRadera