tisdag 1 november 2011

Födelsedag och Nörderier


Åh, dagen har vart helt underbar  Lugnt och skönt. Inget stim eller jobbigt. Bara mamma som stressat lite men annars har det vart helt ok x) Släkt, fika och bara roligt. Dagen har dock gått OTROLIGT fort, men å andra sidan låg jag och drog i sängen fram tills klockan var 13:00 så det är inte så konstigt xD

Pappa gjorde hemmagjord choklad-tårta som vanligt, men jag fick ingen bild innan utan bara när den var uppäten; 



Fick faktiskt INGA bilder från själva firandet eftersom kameran haft slut på batteri hela dagen -v- Surt. Fick dock bilder nu i efterhand på presenterna; 


Kameraväska från syrran  Snygg och blå! Kommer duktigt användas i vinter när man ska ut och fotografera snö :D



Headset som mamma faktiskt var snäll och köpte. Dock låter det jättedåligt, tyvärr;



Så vi ska ut och leta upp ett jag hade förut som var mycket bättre. Synd på att den både spelar in dåligt och inte ville fungera med mina högtalare. Köp inte dessa!

Sedan köpte syrran (Josse) hårfärg till mig också för hon ville att jag skulle färga håret xD Så det blir till att göra det imorgon tror jag :3


Och Julia ritade en fin teckning till mig :3 


Plus att jag fick Simon att läsa Tintin! :D HURRAY!!  Ja, på tal om det ja; 

Jag fick pengar också, och för de pengarna ska jag köpa nya album ^^ Mamma ska beställa imorgon, och jag tror jag har råd med två böcker. Tror jag kommer ta album 12 (Månen Tur & Retur) och 15 (Tibet / Castafiores juveler) om de båda finns i lager då. Tintin-böckerna går åt som fan nu, speciellt efter filmen. Detta älskas otroligt mycket av oss fans!  Har jag råd ska jag även be mamma förhandsbeställa spelet som är till filmen 8D  

Bara för skojs skull gick jag in på den numera oficiella Tintin-hemsidan på engelska och kollade på deras samlarprylar. Böckerna är en sak, men figurer och så vidare är jag inte mycket för. Däremor plancher och muggar och liknande gillar jag skarpt. Hittade dessa tre underbara saker jag skulle vilja ha; 




Ett Milou-gosedjur, en mugg och ett helt underbart anteckningsblock   Sådana småsaker vill jag GÄRNA ha! Men blir nog som sagt efter man samlat klart på albumen först och främst. Men nog vill man ha, girigheten biter 


Just nu sitter jag och lyssnar på underbar fransk musik av Chantal Goya Åh, 60-tal 





Och annars nördar jag Tintin som vanligt. Känns som de senaste dagarna gått OTROLIGT fort. Känns ghelkonstigt att inte längre räkna ned till filmen  Men 2013/2014 kommer nästa film. Då jävlar 

Nu ska jag redigera bilder och... Sova? Jag får se. Är halvtrött och har inget direkt med att göra. 

Natt ~

1 kommentar:

  1. Snygg kameraväska! :)

    Sv; aaaa, det är ju det....
    kram kram

    SvaraRadera