fredag 9 december 2011

Disney Crossovers



Har gjort ett tidigare inlägg för rätt så längesedan angående Disney Crossovers. Alltså att man blandar ihop stories och karaktärer från olika Disney-filmer. Antingen hatar man iden eller så älskar man den. Jag fullkomligt älskar den! Som jag sade i mitt tidigare inlägg känns det lite förbjudet sådär att gå in och "förstöra" fina Disney-klassiker genom att ändra alltihop totalt! ... Åh andra sidan förstörde nog Disney mycket redan själv när dem gjorde House of Mouse, men det är en annan story.


Jag tror det jag gillar mest är det att man hittar så många karaktärer som skulle passa så bra tillsammans, men som tillhör olika Disney-filmer. Antingen som kärlekspar, vänner, kumpaner eller rentav fiender. Jag är för tillfället helt såld på Ariel X Peter tack vare att någon video tryckte i mig det paret (se videorna nedanför) och det hade jag ALDRIG tänkt på annars.

Finns två huvud-Youtube-kanaler som är helt underbara, DisneyHeroesStudios som fokuserar på manliga sångare och på de manliga karaktärerna, och DisneyHeroinesStudios som är mer för tjejer och kvinnliga sångare. Mest gulligull och kärlek i den kanalen också. I kanalerna finns det medlemmar som gör var sin del av olika videor. Krångligt? Låt säga såhär då;


- Detta är ganska intresant om ni ska kolla på videorna nedanför, så dem inte förvirrar. -

Det bestäms att dem ska göra crossovers med en speciell låt och tema i tanke. Dem delar sedan upp låten i olika delar. De medlemmar som känner att dem vill vara med väljer varsin del och gör en crossover till det. Alltså är det oftast aldrig EN person som gör sådana här videor, utan de flesta tycker (som jag) att det är mera intressant att kolla på hur olika personer väljer karaktärer, tänker ut storyn och hur de redigerar videon.

Bara för skoj skull, här kommer ett par favorit-videor från båda kanalerna. Tänk också på att det inte bara är Disney-filmer, utan allmänna tecknade filmer också. Vissa använder Live Action-filmer också, men det är enklare och mest populärt med de tecknade;

Denna får mig alltid att tänka på hur badass Disney egentligen kan vara

Videon som fick mig att digga PeterxAriel. De flesta videor i denna är snygg, förutom en jag tycker är slarvig.

Ingen crossover-video utan... En likadan video förutom crossover-delen.



Nu ska jag dricka upp min glögg (chili & choklad-glögg, nya drogen här hemma, mamma och jag slukar den   ), och sedan ska jag nog rita lite. Helg nu, så nu får jag dra nytta av min sömnlöshet och faktiskt vara uppe sent. Ssh, mamma får inte höra ~ 


Mors ~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar