måndag 19 december 2011

Sömn-helvete



UUUUUSCH!!

Ibland vill man bara inte. Vill inte sova, inte vakna, inte stiga upp, inte ligga kvar, inte höra all tjat... Ja jag pratar självklart om mina sömnproblem igen. Kanske en dag bloggen kan hjälpa mig med, att få bättre sömn. Eller jag vet inte. Somnade i alla fall hur sent som hälst, men jag lade mig i bra tid i alla fall. Hade Baby hos mig, allt var lungt och skönt. Men inte fan somnade jag för det...


Vaknade av mamma. Åt, packade och lade och vilade mig som vanligt och lyckades somna om. Skönt. Vaknade inte av alarmet dock, utan av att mamma skrek på mig. Ställde om klockan, somnade, vaknade inte. Vaknade av mamma, ställde klockan, och så vidare. Slutade med att jag runt 09:30 kände extrem panik över skolan. Jag vill gå, jag kan gå, men bara "nej". Ser bara "nej" framför mig överallt. Hade jag inte vart så jävla trött hade jag nog fan börjat lipa. Mamma skrek och jag skrek på mig själv. Gömde mig under täcket och skämdes extremt. Tänkte på Jonken, och skolan. "Skolan", det låter så grått och otäckt... Jag ville ju stanna i min säng. Och vet ni, tro fan att jag trots all ångest lyckades somna om! Vaknade av mamma runt 10:30 då hon bad min sjukanmäla mig om jag inte skulle gå. Jag tänkte "men jag ska gå", men mina händer lydde inte de tankarna och innan jag visste ordet av hade jag sjukanmält mig i alla fall.


Klockan 12:15 sitter jag och dricker kaffe med syskonen och tänker smått "hur fan kunde jag...?". Mitt underbara teckenspråk, och kören, och lektionerna i övrigt... Hur fan kunde jag?

Sov ni underbara människor som kan. Ni anar inte hur jobbigt det blir till slut när ingen verkar förstå vilket skit det är.



Nej, nu blir vi gladare!


Bara idrott imorgon. "Jullekar", så det ska bli kul :) Är sugen på glögg, men det har vi inte. Piss! Sitter och spänner käken. Tror det är för att jag fryser... Borde iförsig ta på mig ett par byxor... Höhö.


Dagen har vart piss som ni kanske märkte i texten ovan. Bara haft gömnd ångest hela dagen och tänkt dåliga tankar. Försöker stöta bort dem nu och ha det trevligt såhär på måndagskvällen istället... Usch, måndagar. Jag HATAR måndagar...

Nu ska jag kolla på julkalendern och dricka något varmt. Blir det inte glögg så blir det te. Sedan blir det duscha och mys framför någon film jag inte sett på länge.

Mors igelkott ~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar