söndag 29 januari 2012

Herp Derp i Lingonskogen



Bara gör ett litet inlägg för att säga att jag INTE ÄR DÖD! .. Eller så :3

Bara inte orkat blogga. Har fullt upp, dels med skolan men mest mer arbete här hemma. Skaffade äntligen ett nedladdat program (som tydligen var gratis, hej när hände det!?) där man kan animera. Det är ganska simpelt, tar bara en liten evighet att vänja sig vid men annars så;



I alla fall, för er som är intresserade heter det "Plastic Animation Paper", och jag har versionen 4.0. Ingen aning om det är den nyaste, men det är den jag har i alla fall. Går att ladda ned gratis, och finns att köpa via nätet också mer lite fler finesser och skit. Men det orkar jag inte med än så länge x)

Nästa steg är att köpa en tablet/ritplatta. Så fort jag har pengar (vilket är om två, tre dagar) så ska jag spara ihop. För det går inte att animera med musen.. Det, bara... Nej...

Måste även köpa mer akvarellpapper... För det är SLUT! Och det är katastof!! Det enda papper jag kan färglägga på och jag som har minst(!) tio bilder att rita innan Mars månad TAT' Så det ska också inhandlas, fortast möjligt!


Just nu kommer alltså ritandet i första hand. "Övning, övning, övning", som jag brukar säga.
Knarkat Tintin under helgen nu också. Mycket trevligt, såklart 


Nu ska jag duscha. Måndag imorgon... ÖÖÖRHK! Men sedan sovmorgon till tisdag, så då kan jag vara uppe och rita och nörda då i alla fall :D  



Mors ~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar