tisdag 27 mars 2012

Barndom



Jag längtar som FAN tills jag blir moster! Det är fan inte sant! Jag tänker bara på alla helgdagar då familjerna ska samlas. Då kan jag ju mysa och ta hand om min systerdotter/systerson så mycket jag vill. Syrran har även sagt att jag (och mamma då, eftersom jag inte planerar att flytta hemifrån på ett tag xD ) får bli barnvakt så ofta jag vill. Det kommer såklart ta något år innan hon lämnar iväg ungen till oss, men jag längtar redan :D

Jag vet inte, jag antar att jag saknat att vara barn själv. Att ringa och leka med någon under dagen och på kvällarna så leker man med Saga utomhus tills bolibompa. Då går man hem, kollar och myser innan man sover. Minnen ♥ Sådant saknar jag. Jag längtade inte HELT på att bli vuxen när jag var liten, vilket har gjort att jag under min uppväxt bara känt att jag vill bli yngre istället. Jag fyller 18 om ett halvår... 18, kan ni tänka er? Det är snart 10 fucking år sedan vi lekte Dieselråttor och Sjömansmöss i Kallingeskolans badhus... 

Men det tjänar ingenting till att deppa. Men man kan drömma :) Jag ligger ofta och tänker på den gamla tiden. Minns alla dofter, alla utryck.. Alla alla människor var snälla och man behövde inte tänka på varelsig alkohol, att bli våldtagen eller skolan. Man behövde inte ens tänka på pengar. Bara glömma allt och minnas. 

Jag kom ihåg gräsfläckar på mina gamla jeans för några dagar sedan. Det var mysigt, det hade jag nästan glömt. När man skulle till skolan så kollade man alltid efter gräsfläckar på byxorna. Om dem inte hade gräsfläckar var dem rena. 




... Och så hade man inte mens som barn... GAAH! Blir knäpp på denna jävla mensvärk! Mått så ILLA inatt, bara legat och velat dö... Läste lite Sherlock och blev på bättre humör  ... Men det gjorde ju fortfarande ont! 

Ja.. Nu ska jag gå och drömma om min systerdotter/systerson lite till, sedan får jag se vad jag gör. Skola imorgon, bio, och sedan hem. CHILL!! :D

Mors ~

3 kommentarer:

  1. Åh, kommer aldrig glömma den tiden! Saknar också! :)

    SvaraRadera
  2. är du inte redan moster????

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha jo, men det blir ju helt annan sak med en bebis :) Jag var ju inte riktigt med med de andra.

      Men ja, borde skriva "moster IGEN" xD

      Radera