tisdag 25 december 2012

Julafton 2012


Julafton i år var (som ni kanske märkt) inte den bästa för mig. Inte att den var dålig eller att något dåligt hände, men jag kände ingen julkänsla i år på samma sätt.
Det juligaste var (hur konstigt det än låter) när jag såg sista avsnittet av julkalendern. Jag vet inte, något med den raketen och att dem alla var tillsammans i slutet gav mig en mysig känsla på något vis.

Det mysigaste på hela julen var när jag och mamma kollade på Kalle Anka.


Hon satt i en stol med Tingeling i famnen och jag satt i sängen med Baby i famnen. Mysighet på hög nivå. Vi skrattade, sjöng och diskuterade som vanligt. Allt var mysigt och lugnt.
Det är nog det jag kommer minnas mest från i år, det var precis som det skulle vara. Lugnt och harmoniskt utan tjafs.


Lite senare kom Anders, Josse, Mattias och såklart Oliver. Det var de enda som var här på julen i år.
Ingen stor släkt i år heller. Det är nog det jag saknar mest, att ha hela släkten här. Senaste året vi hade det så var 2008. DET var ett underbart år om något, massa folk, mys, mat, skratt, perfekt!
Varför kan det inte vara så igen? Jag går runt och hoppas att nästa år ska vara det perfekta året igen, men än så länge har det inte kommit.
Nästa år kanske?


Sedan åt vi mat, jag blev övermätt som vanligt och sedan fikade vi i källaren medan vi kollade på Karl Bertil Jonssons julafton. Tradition som äntligen kom till orda igen! Jag har sett på det själv nu i två år.
2008 kollade ALLA på det på TV'n i storarummet (som nu står i källaren) och alla skrattade.
Åter igen tillbaka till det perfekta året.


Jag fick inga direkta presenter i år, eftersom vi alla är fattiga. Men jag fick en parfym från syrran som jag fick sniffa på för några månader sedan. Tyckte den luktade underbart, lite lakrits sådär.
Så den fick jag. Yaay!


Sedan fick jag en värmekudde av mamma som jag inte hunnit ta kort på ännu, men det behövs för vår gamla är, tja, gammal.
Fick 500 av pappa också som jag ska använda att köpa en mick för, samt försöka hitta något gammalt barnspel. Jag letar fortfarande desperat efter det första Pixelina-spelet, men det är som bortblåst. Inte ett spår någonstans!


Så kort sagt har årets julafton vart lugnt. Inget "YES! VÄRLDENS BÄSTA! WOOH!", men helt ok.
Jag längtar till det år då jag åter igen kan säga "denna julafton var helt underbar".




GOD JUL!
... Igen

2 kommentarer:

  1. Vad stor Oliver har blivit! :D ♥

    Vi hade det också lugnt över julen, även fast släkten kan vara lite... högljudd, ibland x) Men det var lugnare i år än de tidigare.

    SvaraRadera
  2. Han är snart ett halvår x__x' Känns helsjukt

    Alltid mysig med en lugn jul U3U Fast jag föredrar dem där hela släkten är samlad och alla skrattar och har trevligt <3

    SvaraRadera