tisdag 25 december 2012

Julaftonsdagen på morgonen fast natten


~ * ~

Å julefrid över nejden rår
Som det så vackert heter
Och tomten är full som ett as
Se, det var ett riktigt kalas

~ * ~

Sitter och har precis kollat på Jul Jul Jul med mamma efter en mysig julafton. Bilder och videor är på väg att bli inskickade i datorn och sedan ska jag fixa sista videon i Dieselråttor & Sjömansmöss-äventyret, och ladda upp denne.

Det är konstigt. Nu sitter jag här, julen är över (fast att det inte känns som det). Allting sover. Ute regnar allt bort. Allt, allt som jag lockade hit och försökte fösa in i mig själv töar bort till regnet av "vad fan hände nu?".

Jag är lugn. Glad och ledsen på samma gång. Allt känns så fel, och rätt. Jag har äntligen fixerat hjärnan så att så fort den tänker på skolan blir det ERROR-fel, och jag tänker på något annat. Det känns skönt. Stressen är borta.
Och julen är över.

Jag längtar till sommaren. Inte "jobba så man får pengar och sedan ta körkort och jobba lite till!"-sommaren. Utan kärlekens sommar.

Sommaren då jag äntligen har ett föhållande.
Sommaren då jag får tid med mina vänner.

Sommaren med bad, glass och nakna fötter i regnet.

Och kladdkaka
Och mamma och pappa på altanen




Och sena kvällar med dataspel
Tills solen går upp.


Det längtar jag till.
Det vill jag ha.

Men inte ännu.
Inte nu.
Men snart.


Just nu vill jag ha Danger Days i öronen
Spela barnspel som påminner om vår gamla källare

Och kolla på Mumintrollet
Och Galenskaparna

Och Peter

Just nu vill jag bara ha en egen God Jul
För mig själv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar