lördag 22 december 2012

Julglädje...

Den har vart... Avtagande, så att säga.

Inte ens på Lucia, den andra dagen förutom julafton som jag nästan anser som helig för mig, betydde ingenting i år. Jag tror det är allt med pappa... Det är så fel att han inte är hemma, så det är som ett stort hål här hemma.

Men idag fick jag nog! Nu sticker snart mamma iväg på julmiddag, och jag har precis hämtat mig ifrån magsjuka (en mindre trevlig historia, låg hela onsdagen och spydde vatten. Kunde inte dricka någonting. Var så törstig...) så när hon är borta ska jag fota gran och lyssna på en rejäl dos julmusik!

Hittade precis denna låten igen:


Hittade en del soloversioner av låten på Youtube, men det fungerar inte. Denna låten ska sjungas högt i stor kör, helst i kyrka. Det ekot det blir då är extremt mums!

Jag vet inte varför, förut har den låten bara betytt som vilka jullåtar som helst för mig, men denna gången, GUD vad det slog över mig... Mamma hade köpt en ny skiva där dem hade låten, sådär lagom pampigt och juligt, och jag började nästan grina. Den är så extremt "jul", så mycket barndom, allt. Den låten fick mig att känna julglödje för första gången i år, och kanske även mer än förra året (sabla 2011!).


Nu ska här julmysas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar