söndag 2 december 2012

Kärlek...



Satan
Satans piss jävla helvetes satan

Så känner jag mig nu
Helt förbannad
Och kär
Och förbannad
Men mest kär…

Jag skrev ju
”… troligtvis eftersom mitt hjärta och mina äggstockar blivit helt
vimsiga av kärlek av alla dess slag de senaste dagarna”
För någon dag sedan

Det stämmer…
Och som vanligt är det en människa som jag inte kan nå
Men detta är annorlunda…
Jag såg honom
I verkligheten
Bara någon meter ifrån mig
Så nära så jag kunde ta på honom…

Det är skillnad med vem man blir kär i
Vi har dels Gerard, Johnny Depp och Benedict
Som jag drömmer och fantiserar om
Men inte ens tänker något seriöst med
För det är bara löjligt

Sedan har vi Peter…
Som jag tänker lite för mycket på
Underbart dagdrömmande
Som fungerat bra i sex-sju års tid
En kärlek jag också delar med många andra
Fast på ett annat sätt
Liksom

Men…
Sedan har vi honom…
Fan, jag vet inte ens hans namn!
Men det spelar ingen roll
Det är inte det jag är kär i

Första steget ut på scen så känner jag att jag smälter
Som en istapp som man precis tagit in
Bit för bit, tills man nästan ligger ned och känner hur hjärtat bankar emot stolen
Och så pratade han…
Åh gud
Den rösten ~
Han påminner om någon…

… Han påminner om Peter

Jo, det gör han
Hans sätt att prata
Sättet han rör armarna på…

Det är riktigt otäckt
Och jag vet ingenting om honom
Mer än hans utseende
Och det räcker

Men är det inte så att jag är kär i hans roll?
Jag är upp över öronen kär i hur han skådespelar
Men då är det rollen jag är kär i
Men det är något annat

Sätter att röra sig
Sättet att prata
Ögonen
Rösten
Allt!

Tänk om han har flickvän…
Tänk om han har pojkvän…
Tänk om han är gift…
Tänk om han har barn

Men vad spelar det för roll?
Inom mig är han bara mig
Min, min och bara min!

Varför
Åh varför
Varför kan inte jag bli vanligt kär som alla andra?
Nej då!
Jag måste få någon som jag inte kan nå!

Detta är elakt
Värre än Gerard…
Än Johnny Depp…
Benedict…
Peter…
Allihopa!
Dem är långt borta

Dem är någon annanstans
Dem KAN jag inte nå…

Men detta…
Jag är bara några timmar ifrån honom…
Och det svider
Jag kan inte prata med honom
Inte känna honom
Inte ens SE honom…

Fan ta allt
Fan ta kärleken…

Men ändå
Man kan ju få drömma lite
Eller… ?

1 kommentar: