måndag 24 december 2012

Suck och stön


Gick upp idag, nu, till "Julstök i Haga". Jag älskar den kortfilmen och kände att det var dags för mig att gå upp.

Ute töar det. Det är fem plusgrader ute. Nog för att det är snö nog för att ligga under julen (vilket jag är glad för), men det hade ju vart SÅ mycket bättre med nyfallen snö och en riktigt, riktigt, riktigt kall jul.

Vet inte riktigt. Julkänslan är inte här. Jag känner bara "mm, lugnt och skönt, ska kolla på Jul Jul Jul ikväll igen, och dricka glögg, fira jul och bara koppla av".

Jag saknar julklappar...
Vi har inga julklappar i år, för vi är för fattiga, och jag trodde att jag inte skulle sakna det så mycket som jag gör, men det gör jag. Känns girigt, men jag tror inte att det är just att få saker jag saknar. Utan det är att slå in, presenter under granen, att det faktiskt ligger där och att vi alla under något tillfälle ska öppna alla, skratta, och mysa. Inget av det kommer vi ha i år, och det gör det ännu med ledsamt.

Hade tänkt fixa mig vid kvart över två ungefär. Klä mig, borsta håret, o.s.v.

Tills dess
Ja

Vad gör man på den dag man ser fram emot vartenda dag, och plötsligt inte känner sig hemma där?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar