fredag 4 januari 2013

201 två


Snodde helt sonika denna från Sagas  blogg  ~ Muhahaha!



- Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?
Näh

- Dog någon som stod dig nära?
Farfar. Iförsig stod han inte mig SÅ nära, men han var en kär släkting.


- Vilka länder besökte du?
Inga. Det längsta bort jag kom från Blekinge var Malmö.

- Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Kärlek, att resa mycket, umgås mycket med folk.

- Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
Midsommar .... Värsta midsommaren någonsin.
22 Juli, då jag blev moster.
11 December, The Hobbit-premiären med Nea. Oförglömligt, på det bra sättet!

- Vad var din största framgång 2012?
Att jag har nästan konstant positiv. Positivitet är den bästa medicinen.

- Största misstaget?
Tog inte itu med allt som jag ville.

- Bästa köpet?
Min Wacoom-ritplatta.


- Gjorde någonting dig riktigt glad?
De gånger man faktiskt umgicks, Malmö-utflytken med klassen, att se The Hobbit mitt i natten. Lilla Oliver.

- Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?
Inte direkt någon jag förknippar med detta året.

- Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare. Hände mer skit, men jag var ändå gladare. Känns skönt.

- Vad önskar du att du gjort mer?
En massa.

- Vad önskar du att du gjort mindre?
Inget direkt, mer att jag önskar att mer bra saker hade hänt mig och mindre skit.

- Blev du kär i år?
Neh, inte direkt. Mer idol-kär.

- Favoritprogram på TV?
Doobidoo, julkalendern. Höhö. Nej men, inget speciellt.

- Bästa boken du läste i år?
Läste inget i år. Tappade min läslust under 2010.

- Största musikaliska upptäckten?
Adriana Calcanhoto. Sådan extrem kärlek till den kvinnans röst och musik!

- Något du önskade dig och fick?
En systerson

- Något du önskade dig och inte fick?
En hel del. Äventyr, spänning, kärlek, och materiella ting som jag inte heller kunnat få p.g.a. pengabrist.


- Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Mös hemma med några från släkten, åt lite tårta. Stack sedan iväg med systrarna till marknaden i byn. Mys mys!

- Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Att hela dravlet med pappa inte hade kommit.

- Vad fick dig att må bra?
Fina människor och små, lyckliga stunder.

- Vem saknade du?
Pappa

- Mest stolt över?
Inget direkt jag gjorde i år är att vara stolt över.

- Högsta önskan just nu?
Att jag inte kommer må såhär genom hela året utan att 2013 blir ett år fullt av äventyr, spontanitet och (förhoppningsvis) kärlek i överflöd!

2 kommentarer:

  1. Verkar som vi tänker helt lika när det gäller kärlek. Haha. Hoppashoppashoppas att det händer något 2013, för oss båda. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det hoppas jag också! :) Hade vart underbart om båda hade hittat någon

      Radera