lördag 5 januari 2013

Adriana Calcanhoto

Jag har ju nämnt hennes namn några gånger, men inte direkt pratat om henne.
Så här kör vi:


Adriana är en brasiliansk sångare främst populär under slutet av 80-talet och början av 90-talet.
Hon spelar klassisk lugn brasiliansk musik, så många lugna samba-takter blir det.

Jag upptäckte henne då jag letade upp sångare från Brasilien.
Hittade en video som hade massa olika kvinnliga sångare.
De flesta var bra, men jag fastnade för hennes röst direkt, och efter bara några låtar var jag fast.

Hennes röst är så exotisk och samtidigt så nära. Den känns så trygg!
Älskar att lyssna på henne när jag kopplar av eller ritar. Hon får mig att koppla av, oavsett VAD hon sjunger om.

Hon är också en av de få som låter bra när hon sjunger live.
Vissa kan ju låta rent förjävliga, men hon låter fortfarande så mysig och säker.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar