fredag 4 januari 2013

ångest såattsäga

Försökte sätta mina känslor på bild.
... Det gick sådär.



Haft samma tröja i tre dagar nu, + sovit i den
Är äcklig
Tjock
Ful
Luktar illa
Ser förjävlig ut
Inte sovit ordentligt på en vecka
(Nu när jag vill sova)
Är otillräcklig
Har ont i huvudet
Magen
Ryggen
Är aldrig hungrig
Konstant seg
Orkar ingenting
Jobbar slött
Blir aldrig nöjd med något
Äter inte som jag ska
Sover inte som jag ska
Är totalt omotiverad till någonting
Har ångest inför skolan
Är stressad som fan
Luktar illa
Är ful


...
Ska ut ikväll med Nea på stan för första gången.
Är inte alls peppad, snarare tvärtom.
Vill snarare säga
"Nej, jag orkar inte, tjingeling"
Och städa rummet och ro om mig själv istället.
Men har lovat henne, och dessutom kanske jag mår bra av att duscha
Bli fin
Och komma ut
Vem vet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar