lördag 19 januari 2013

Asiatisk skräck

Jag är inte mycket för att kolla på filmer, speciellt inte sådana jag inte redan sett,
om dem inte handlar om något jag är intresserad av
(eller är tecknad/barnfilmer... För jag är mogen och gillar barnfilmer).
Men jag kan tycka att det är intressant att glo på skräckfilm då och då, men då ska den vara från Asien!

Så utan direkt ordning kommer här några koreanska, thailändska eller japanska skräckfilmer
som jag velat se ett tag nu, men inte gjort ännu:




Whispering Corridors



A Tale of Two Sisters
Jag har hört så mycket om denna, och velat se den ett bra tag nu. Den verkar riktigt jävla bra!




Unholy Women




Kuchisake Onna - Carved
Kanske inte ser så läskig ut, men om man känner till den otäcka legenden så verkar den väldigt freaky.




Doll Master
Velat se denna ända sedan jag fick reda på vad BJD's är.




Noroi - The Curse
Verkar riktigt freaky, och jag älskar mokumentärer! :D



Bunshinsaba
Verkar asbra och äcklig! Men känns väldigt Sadako / Ringu-inspirerad och det kan förstöra en del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar