torsdag 23 maj 2013

Å hå hå mitt liiiv

Tja!



Det har hänt en del sedan mitt senaste inlägg.

Ska vi börja med det positiva?
Ja! Ja det gör vi:


* Allt pluggande ger fördel och jag ser nu betyg framför mig i samtliga ämnen
* Sovandet går bra nu, somnar när jag lägger mig på kudden.
* Allt är klart inför mitt studentfirande!
* Flak och dylikt är fixat i skolan, yippie!
* Oliver kryper runt som en dåre! Han var 10 månader igår! 
* Skum och jag ska umgås på lördag! 



Så det negativa:

* Mina högtalare gick PRECIS sönder. Kom och satte igång dem och "SPRAAAK!". Jag vet inte hur spräckte högtalare låter, men jag antar att dem låter som mina gör nu. SUG!! Visserligen har jag ett fungerande par i en låda, men dessa var riktigt bra, och inte så gamla heller... SUG!
* Jag har fortfarande ångest inför min lärare. Imorgon är det en vecka sedan och jag skämt fortfarande varje gång jag ser henne. Hon är positiv och glad och jag försöker vara from som ett lamm så fort hon är i närheten. Känns sådär.
* Har så sjukt mycket plugg så jag tror jag sliter av mig håret snart! Jag vill bara sova, men har 48 ord att läsa på till ett prov imorgon plus en MASSA annat (som jag dock kommer göra först imorgon)
* Är livrädd inför provet imorgon...
* Är livrädd inför att jag vet jag ska göra en extra grej med sadga fröken, en ganska stor grej. Kom på det idag och i ren panik mailade jag henne och frågade. Förhoppningsvis säger hon vad jag ska göra imorgon så jag kan maila henne, i värsta fall skäller hon på mig och säger "du skulle gjort det till idag! nu är det försent! IG!"
* Pappa och mamma är ett ända virrvarr och jag orkar inte ens tänka på det. Stundtals orkar jag inte ens tänka på att pappa finns, och det ända mamma gör är att klaga på honom. Jag vill bara att han kommer hem igen...
* Sömnen går åt andra hållet och jag är konstant trött (antagligen p.g.a. stress).
* Har även halsbränna, magproblem och bröstsmärtor tack vare stress. Vaknar ibland mitt i nätterna och det enda jag tänker på är "SKOLA!? Har jag försovit mig!? Vad måste jag hinna göra!?"
* Det finns inte en chans på att jag kommer kunna läsa på alla dessa 48 orden tills imorgon... Jag är körd
* Är extremt finnig över hela ryggen, och det förvånar mig. Har ALDRIG vart såhär finnig där förut...
* Min lånedator ger ifrån sig en monotomt, extremt jobbig ton och det känns som den ska sprängas när som helst...
* Har ryggproblem och har haft sedan vi spelade upp med teatern. Vet inte om det är p.g.a. stress eller något annat, men ont som fan gör den.
* Har inte kunnat rita eller jobba något med serien på en vecka nu, och det känns piss. Inte kunnat rita heller,  inte ens skissa.
* Mensvärk så pass att jag fick huvudvärk och illamående på köpet hela gårdagen och dagen idag. Lägg ihop det med stress och trötthet och så har ni en glad My.
* Haft sådan OTUR och extremt dåliga dagar den senaste tiden! ALLT går emot, har SJUKT mycket att göra och ALLT strular!

Nu ska jag sova, innan datorn ger mig tinnitus med denna EXTREMT JOBBIGA MONOTONA TON!!
... Nu lade den av
I alla fall, nu ska jag sova.. Sova och drömma sött om något vackert...
Och vakna till extrem panik då jag kommer minnas provet som jag inte alls kan.

Traditionellt Chaplin-avslut ja! 

2 kommentarer:

  1. Kämpa på Emma! Du orkar i alla fall försöka, jag gav upp i början av terminen mer eller mindre x) Det verkar som om oturen drabbar alla för tillfället, och det - jag citerar dig - suger.

    Har vi flak fixat nu? Det äger i alla fall! :D


    ...and be prepared för saturday. Köp mycket godis, läsk och näsdukar, du lär behöva det }:'>

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh ja TvT Haft de sämsta dagarna nu, men nu verkar allt klarna upp!
      Nja, flak och flak, Niki har förhoppningsvis hittat ett sätt :D I snygg-bilar!

      ó3ò ~

      Radera