måndag 13 maj 2013

Öppet Hus Kallingeskolan - 7 Maj

Ja, imorgon är det en vecka sedan så jag tycker det fan är dags att skriva detta inlägget nu.
___________________________________

Den sjunde maj var Madde och jag på öppet hus på Kallingeskolan!


Jag hade (via Josse på teatern) lyckats lyssna mig till det och frågat lite casual på Facebook om någon ville hänga med. Sedan hade jag glömt det, men Madde påminde mig samma dag, så hon och jag stack dit vid halv sex ungefär.

Det var jättemys! Extremt många minnen flashade tillbaka, trots att jag var där förra året på öppet hus också (fast då med Nea). Det var inte lika mycket folk denna dag dock, men det kan bero på att HELA skolan var öppen i år och inte bara högstadiet. Så även fem-sexan och lågstadiet var öppet. Jag och Madde sökte igenom högstadiet först (och såg runt fem lärare) och gick sedan ned till mellanstadiet.


Därefter vandrade vi runt, ville egentligen gå in i någon av salarna men där var knökfullt av barn, så vi lämnade stället ganska fort. Gick i alla fall in i mitt gamla klassrum jag hade i trean och fyran. Underbara klassrum  Det förde med sig många bra minnen!


Sedan gick vi vidare till Skeppet (som också var fullt av folk) som var GRYMT mycket mindre än man minns det! Senast jag var där var jag max 12 år. Shiet!

Sedan drog vi in i mitt gamla Ekoxen, alltså mina år från lekis till tvåan. Numera har dem bytt så en avdelning har bara lekis, en annan har bara ettor ect. fick vi lära oss av en gammal lärare som vi träffade och pratade med. Ekoxen (som inte alls längre heter Ekoxen, fast de gamla skyltarna finns kvar  En massa minnen strömmade tillbaka...

Vi hade exakt samma jävla dockskåp när vi gick där! 

Våra "kardborrebandskort som vi fäste i en tavla och lärde oss korta ord med. Det vita, tomma rummet där vi byggde små sjukhus och polisstationer (varför vi byggde dem har jag däremot totalglömt). Vår blackboard (som fortfarande fanns kvar!! Fast en modern version som inte dammade). När mattanterna strejkade och vi fick äta hemtagen mat och äta på bänkarna, och köket med det skumma vattnet.

(Jag minns att jag bara drack vatten därifrån en gång, och det var i samma veva mamma mådde dåligt och blev diagnostiserad med gluten. Då sade hon jämt att vatten från kranen smakade illa, så när jag smakade vattnet från det köket i skolan trodde jag att jag hade fått gluten. Därefter smakade jag aldrig vattnet där länge. - 2001)


Vi avlämnade ett avtryck också, i det klassrum jag alltid kommer älska och ha i mitt minne,
och som jag tillbringade två av de bästa åren i mitt liv i:


Efter att vi nästan börjat gråta av nostalgi gick vi över till Maddes gamla avdelning; Tordyveln (har jag för mig att det var?). Vi träffade även två gamla lärare som vi hade när vi gick i trean och fyran, och pratade länge om gamla minnen och vad vi skulle göra efter skolan ect.. Det var mycket trevligt!

Madde 
Sedan träffade vi Therese (från teatern) och såg när hon hade sin visning
(varför hade inte vi sådant roligt när vi hade Öppet Hus?):


Sedan träffade vi Josse (från teatern) och hängde lite i cafeterian.
Träffade Mia också, vilket var skoj! Hon ska pensionera sig nu snart tydligen. Äntligen vill jag nästan säga (utan att låta elak) för hon skulle egentligen gjort det när VI slutade xD Men är glad att Therese har fått ha henne som handledare ♥ 


Om ni någonsin känner er gamla, tänk då hur det känns att gå runt
i korridorer man gick för 13 år sedan, och fortfarande
känna igen allt som om det vore igår...

Underbara Kallingeskolan, jag tycker om dig trots allt 
... I alla fall delar av dig


På vägen hem sedan hade jag sällskap av en mycket mysig solnedgång,
så här får ni lite fina bilder som avslut.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar