torsdag 9 maj 2013

Teater 6 Maj 2013

{[ Varning för extrem bildbomd! Laddar det segt är det förståeligt! ]}


... Vart ska vi börja?

Vi kan väl börja från morgonen. Vaknade relativt tidigt. Vi skulle samlas vid 12 och sedan spela pjäsen vid 13:00 för gymnasielever (och lärare) som tagit sig till teatern. Jag bjöd in alla från min klass, men bara Becca kom xD Vi fick i alla fall dem att skratta, så det var positivt, och så fick man beröm efteråt. Skoj!

Sedan hade vi lång paus fram tills fem-tiden, så jag, Victoria, Felicia och Josse bestämde oss för att gå ut i våra teaterkläder och sälja oss lite. Dela ut flygblad och gå runt och hälsa på folk och så. Det var löjligt roligt faktiskt! Älskar sådana spontana saker och att sticka ut lite! Det är inte så svårt att sticka ut här i Ronneby, och det gör det desto mer roligt när det väl händer!



Vi gick först ned och pratade med folk vi stötte på.
Snart kom Alton och Cissi (dock ombytta) och joinade oss.



Vi bestämde oss ganska snart för att sticka till Snäck.
Varför vet jag inte, men några av dem gick/hade gått där så dem ville in och skoja lite.
Spännande för mig, för jag hade aldrig vart där innan:

Antagligen Snäck-elever



Försöker locka folk till teatern

Så vi stötte på random personer och stormade in i ett av Viktorias gamla klassrum. Kul! :D
Alltid kul att skapa förvåning och glädje!

Sedan bestämde vi oss för att köpa glass, så vi gick tillbaka igen och köpte glass helt enkelt.
I halvt om halvt karaktärer hela tin, vilket blev extremt förvirrande och kul!


Älskar hur Felicias/Jonathans ärr och sår ser sjukt verkliga ut i rätt ljus!


I kön till glassen, funderandes mera på HUR de ska beställa snarare än vad.


Mums! Blåbär ~ 

Mums mums ~



Vi hittade en livs levande Tintin också!
... Eller, ja, typ.
Tydligen jobbar han på SVT i alla fall:


Vi försökte smyga in i kameran ~
Om vi lyckades vettefan, för jag höll inte koll på kameran till slut
och de färde över hela jäkla torget med den.

Sedan, när glassen var uppäten och Tintin försvunnen
beslutade vi oss för att gå in på gallerian:




Vi hittade Anette utanför!

Einstein har aldrig varit snyggare!

BWAHAHA! 

Älskar Jonathans / Felicias min här! 





Vi hittade även några andra från gruppen! :




Efter vi vart i gallerian och fjollat oss gick vi ut igen och beslutade oss för att gå till lekparken.
Men vi stannade till på vägen:





Efter det fortsatte vi och kom efter mycket om och men fram till parken:










Det var mys!
Sedan gick vi och handlade mat eftersom vi behövde äta något, så vi traskade till Willys.





Känner du dig skyldig!?

Vi hittade Maria också

... Och snodde hennes solglasögon



Vi hittade vår plansch!

Efter det traskade vi vidare till teatern och hittade Maria (igen) som satt utanför.
Vi umgicks lite med statyerna också:





Hangin' with Kockum!


Censur!!





Sedan var det bara att sticka in och käka så vi skulle hinna.
Jag och Josse delade på en värmemat (pasta of course  ) och det kastades äpplen:








Yaay! ~ 

Hade lite roligt då jag redigerade denna bild 



Efter det hade vi inte så mycket mer tid på oss. Det var bara att städa undan, fixa sig
och göra sig i ordning för dagens andra (och teaterns sista) föreställning.

Detta slog mig när jag gick igenom bilderna precis! ... Alltså, åh!... 




Föreställningen gick super!
Efteråt träffade jag Abbe, Madde, Jonas och Puma som alla hade kommit och kollat! 

Mycket trevlig överraskning :D

Sedan var det extremt sorgligt när alla packade ihop.

(De extremt svettiga och äckliga) Kläderna lades ned i påsar
Skor lades ned
Allt plockades undan.
Sorgligt som fan! Jag ville spela mer :(



Slutkörda skådisar 



R.I.P. Hoskins / Spenalzo


Hejdå teatern 


Efter ihoppackningen stack jag ut. Luften var otroligt sval och solen var fortfarande uppe, trots att klockan var närmare åtta på kvällen. Jag tog några kort av tjejerna som stod ute, och sedan åkte jag hem.



Haha! 


Jag hade så ont i ryggen, och huvudet, och var så extremt utmattad.
Precis som man ska må då man haft en dag full av bra minnen 

Senare på kvällen duschade jag (fan den skönaste duschen på åratal! Att äntligen få ur all svett och hårspray var otroligt!) och så gick jag och mamma ned i källaren med chips och popcorn och kollade på Hälsoresan. ♥ Sedan bäddade vi rent i sängarna och jag somnade som en sten!

6 Maj 2013,
En helt jävla underbar dag helt enkelt 

Möttes av denna fina sol när jag kom hem 

2 kommentarer:

  1. Fina bilder, och trevligt att allt gick bra :> ♥

    SvaraRadera
  2. Vad kul att se alla bilder och läsa om dagen!
    Kram Maria

    SvaraRadera