söndag 5 maj 2013

Uppe sent! Produktiv!

Jajamensan! Klockan är 02:43 och jag är lite dåsig, men inte trött ännu.
Har mest ont i ryggen p.g.a. konstig ställning när jag ritat och fokuserat på skrivbordet.



Lyssnar just nu på denna! 
Kommit i en rejäl "ryska/sovjet"-kärleksperiod. Så har glott på ovanligt många ryska videos, nördat Popov och Slava rejält har jag också, men det senaste är ganska givet med tanke på storyboarden jag jobbat med:


Har jag tur och ork kanske jag kommer koppla in min ritplatta till denna datorn och faktiskt börja animera i photoshop. Men jag behöver fortfarande ett program att klippa och lägga ihop allt i. Åh, Premiere 

Så ja, inatt har jag mest jobbat med storyboarden till den gulliga Credits-animationen jag jobbat på, och jobbat på serien också. Skrivit ned 8 / 10 kapitel och har skrivit en max-gräns på antal sidor vid varje del. Om jag verkligen ritar alla jag satt som gräns så ligger jag just nu på 254 sidor. Yikes!

Snabb-test på layout och grejs
Funderar nu på om jag ska fortsätta på min storyboard eller rita något annat.
Men först ska jag nog glo färdigt på den underbara sovjetiska Pippi-filmen som för en gångs skull ligger ute på Youtube:


Ryska ~ 

Bara för det får ni ett klipp med Popov också, bara för han är så bäst:



Nu ska jag kolla klart på Pippi-filmen och skissa lite. Sedan får jag se om jag lägger mig eller återgår till att jobba med storyboarden. Kalle gick ju och lade sig nu, så :(

Igelkotta-jazz!

1 kommentar: