måndag 20 maj 2013

Wizard-angst


En lärare sade till mig i fredags att jag är en av de värsta elever hon någonsin haft
plus att jag inte kan ta hand om mitt liv, är med andra ord lat och ineffektiv

Känner mig fortfarande sämre värd än mina dammråttor tack vare det

....
Hej extremt dåligt självförtroende
Det var längesedan

...

Försvinn...
Jag mådde för en gångs skull bra...

Problem med pappa
Problem med skolan
Problem med jobb
Problem med sömnen
Problem med maten
Problem med utseendet
Problem med ryggen

Jag behövde nog inte utskällning á la "gå på privatlivet" just nu känner jag
Nope

Nu ska jag försöka sova
... Igen
... För tredje gången

5 kommentarer:

  1. Vem fan sa det?! Seriöst, en lärare får inte ens, FÅR INTE ENS, säga sådana saker. Du kan anmäla henne/honom för det, och det bör du göra. I alla fall säger till rektorn. Jan har ett flertal gånger sagt till mig att om en lärare början gnälla minsta lilla, så ska man ta itu med det och prata med någon högre. De får inte trycka ner folk.

    Du är ta mig fan en av de personer som tar hand om sina läxor mest av de jag känner. Den här läraren vet inte van h*n snackar om och vet uppenbarligen ingenting om dig. Man kan inte ge järnet i alla ämnen, då blir man utbränd på noll och inget. Ett ämne slakar man efter lite i, det är inte mer än mänskligt. Synd för den griniga läraren att det blev just det ämnen h*n har, men sånt är livet och de får de ta mig fan tåla. Har svårt att tänka mig att alla lärare gav 100% i alla ämnen de hade när de läste.

    Dessutom, det finns betydligt sämre elever än dig. Du är ju där och gör det bästa du kan och lite till. Titta bara på mig, jag är en lärares mardröm x'D

    Jag säger som dig; Vill du prata så finns jag ♥ Vi kan gnälla, skälla, skrika, gapa, krama och gråta på varandra, det vet du x) ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kom sent till ett prov jag skulle ha med henne. Var sista provet och chansen för att få göra det provet, och drog mig in i det sista för att gå dit för jag visste att det skulle bli problem. Kom dit och hon sade att det inte gick, och jag förberedde mig på ett IG direkt. Sedan föreslog jag att jag kunde göra provet på hennes lektion (eftersom de andra kollade på en film jag redan hade sett) och då bröt fan helvetet lös. Har aldrig fått en sådan utskällning förut. "Jag har aldrig vart med om detta förut! När ska du ta itu med ditt liv, Emma? När ska du det?". Jag kämdes som jag fan aldrig skämts i hela mitt liv och det enda jag tänkte på vad att jag ville skita i det och sticka därifrån, men det kunde jag ju inte... :( Det sög, enormt. Sedan grät jag ut på toaletten innan jag joinade de andra. Men jag fick ta mig fan göra provet på hennes lektion och hon var lika go och glad som vanligt, fast jag är numera konstant rädd för henne och för att göra något fel. Madde har också blivit utskälld efter noter, men vet inte vad hon sade till henne.

      Jag bara vill att allt jag har med henne ska vara över nu! Vill inte ha henne mer :/

      Radera
    2. Du, när betygen är satta och du har 100% färdigt med allt med henne, då går du och jag till rektorn, okaj? Hon får inte säga sånt, och du hade all rätt i världen att ställa en enkel fråga. Kommer du ihåg att Jonas sa till oss att om vi mådde dåligt, vare sig det var fysiskt eller psykiskt, så skulle vi säga det direkt till läraren och be om att få gå hem? Det ska gälla för alla lärare, det är så den här skolan fungerar. Eget arbete på egna villkor, även fast man kanske inte alltid lyckas. Du är inte där för lagen, du är knappt där för egen vilja (med tanke på hur mycket som krävs av samhället idag för att få jobb), så det är på DINA villkor, inte deras.

      Det är en sak om man är en uppnosig liten bråkstake som vägrar göra läxor, men det är inte du. Du kämpar och det vet jag, det borde hon också veta ärligt talat. Hon kanske borde fundera på varför hennes elever inte arbetar som hon vill? Kan det vara kanske, bara kanske, för att de tycker hon är en dålig lärarinna?

      Men när betygen är satta så går vi dit, och vi ska kämpa för att HON ska få en utskällning. Hon har inte rätten att få dig (och tydligen andra elever, inkluderat mig) att må dåligt och känna sig usel. Fortsätter hon så, då har hon ärligt talat inte rätt att vara lärare i mitt tycke. Då ska hon bort.

      Radera
    3. Men samtidigt känns det fel, för hon är ju bra annars och så... Det är jag och konstant tycka synd om lärare du vet >.<

      För jag kände hela tiden att "det är mitt fel.. hade jag pluggat hårdare hade detta inte hänt", eller "om jag inte fått IG från början hade det inte hänt". Hon verkar inte heller bry sig riktigt om att anledningen till att jag inte var på provet från början (det första "allra sista chansen" innan hon gav oss en ny, som jag då givetvis kom för sent till och.. ja) var att jag låg hemma och hade migrän. Hade sådan jävla enorm cp-ångest när jag gick upp dagen efter och upptäckte att jag missat provet. Dock mailade jag henne inte om det, för jag skämdes så. Det tog hon också upp, när jag sade att jag missade det förra på grund av migrän; "du kunde ha medelat mig!" och då tänkte jag "ja, det kunde jag ha gjort". Men nu tänker jag bara "men, hur? skriva dagen efter att jag inte kom för jag mådde dåligt. Vilken skillnad hade det gjort egentligen?"

      Radera
    4. Jag förstår inte vad det har med saken att göra, varför man inte kommer? Det ska väl de skita i egentligen, det är inte deras problem. Mår man dåligt så mår man dåligt. Man ska inte behöva ha "en acceptabel ursäkt", alla ursäkter är av värde. Till och med en ursäkt som "jag sket i det" Då ska läraren snarare fråga på ett VÄNLIGT vis vad problemet är, eftersom det uppenbarligen finns problem där. Man skiter inte i saker om man inte innerst inne mår dåligt på något sätt. Man kanske inte ens vet att man mår dåligt förrän det börjar urarta rejält, det har ju liksom hänt mig några gånger >__>'

      Det verkar ärligt talat som om hon bara försöker hitta ursäkter för att få chansen att skälla ut dig. Jag menar, hallå? Hon är inte din mamma precis, man tänker inte "oj, jag måste ringa min samhällslärare" när man har migrän. Man har annat i tänkarna, typ... smärta -__-

      Radera