torsdag 20 juni 2013

7 favorit-låtar just nu


First Aid Kit - King Of The World

Jag dyrkade denna låt så fort jag hörde den! First Aid Kit in my !



I keep running around
Trying to find the ground
But my head is in the stars
And my feet are in the sky

Well I'm nobody's baby
I'm everybody's girl
I'm the queen of nothing
I'm the king of the world!


ByeAlex - Kedvesem

Älskat denna ända sedan Eurovision.
Rösten, texten, musiken, takten, språket 



See the one for me, she challenges
the universe and never shows fear
She will build a carriage out of rosemaries
while crickets sing this song for me

Oh she's the one for me


Adriana Calcanhotto - Metade

Adriana 
Perfekt regn-låt. Helt perfekt 
Bra låt för att få inspiration också. Helt enkelt mysig och lite "deppig fast glatt deppig" låt.



I miss the keys to my home
My brakes fail
I am broken into thousand shards
I am torn in two
Where may you be right now?


Ellie Goulding - Everytime You Go

Lyssnar nästan bara på Ellie under sommaren,
för det är då jag verkligen kärar ned mig i hennes låtar.
Hennes låtar för mig är mygg, sommarkvällar, tält, sjöar, kärlek och sommar.
Sommar!


Wake me up,
Wake me up.
Stop my fall,
When I'm at my weakest.

Tape me up
Then break me up
Ever so gently,
When I'm at my weakest.

It's not so hard
Every time you go.


Passenger - Let Her Go

En av de få låtar som fick mig att gråta då jag hörde den första gången.
Det är något med texten och hans röst som är riktigt speciellt
och den får mig alltid att rysa 


Staring at the ceiling in the dark
Same old empty feeling in your heart
'Cause love comes slow and it goes so fast

Well you see her when you fall asleep
But never to touch and never to keep
'Cause you loved her too much and you dive too deep


Knut Agnred - Blev det så bra

Min knark-låt under 2008, tillsammans med alla andra på hans skiva
Vet inte... Den är bara bra.
Den satte sig på hjärnan för någon vecka sedan och den sitter än.



Blev det så bra?
Som vi sade det skulle
När det nu var?

För plötsligt sätter klockan fart
När det långt ifrån är klart
Blev det så bra?


Malina Olinescu - Eu cred

Har inget direkt att säga om denna förutom:
Kärlek 
Alltid tyckt om låten, men det är först nu den satt sig
Och den får mig att vilja dansa, sjunga, gråta, skratta och bara finnas till!
Och texten, åh texten... 


I believe you are listening to me,
I believe you don't forget,
to give me a sign from heaven,
to say that you're staying a little more.

If I could
reach your world,
I would call you back,
I believe in us.


2 kommentarer:

  1. Passenger's är så fin, men jag har tröttnat på den eftersom radion överspelar den hela tiden xD Adriana Calcanhotto's var jättefin ♥ och den gick visst att spela i blogger alldeles utmärkt C:

    SvaraRadera
  2. Det är därför man ska lyssna på så lite radio som möjligt u3u x'D

    Men, fan va skumt ._. Den var blockad för bara några timmar sedan.. Aja, va bra 8)

    SvaraRadera