lördag 20 juli 2013

5 favorit-låtar just nu

Nu är det exakt en månad sedan jag gjorde den senaste inlägget,
så jag tänkte att jag kunde uppdatera det lite, eftersom jag hela tiden byter favoritlåtar.
(Antingen p.g.a. att jag lyssnar sönder dem,
eller för att jag slutar lyssna just för att inte lyssna sönder dem)


The chocolate-milky way

Катюша / Katyusha

Alltid älskat denna. Ryska, Sovjet
och sorgsna "längtar efter min man i krig"-låtar in my  !
Dock väldigt svårt att hitta versioner med bra sångare etc, men denna gillar jag.
Har dock tyvärr ingen aning om vem som sjunger den :c



She was walking, singing a song
About a grey steppe eagle,
About her true love,
Whose letters she was keeping.

Oh you song! Little song of a maiden,
Head for the bright sun.
And reach for the soldier on the far-away border
Along with greetings from Katyusha.

The leafy brick road

Eva Rydberg - Malmö Malmö

Detta kanske verkar som ett konstigt val, men ge den en chans.
Jag fick EXTREMA rysningar första gången jag hörde den!
Nog visste jag att hon kunde sjunga, men blir ändå helt → oAo
och "GAAH VILL UT OCH RESA OCH GÖRA SAKER" varje gång jag hör denna!
... Och resa till Malmö 



Spri' ut e ja sa'!
Ja sticke' ida'!
Nu ska ja' bo de en gång te
I mitt Malmö!

Å om de funkar här!
Så gå' de "everywhäre!"
Men allt bero' på daj
Malmö ~

Koncentration

Jelle Cleymans - Ik ben Robin Hood

Hallå musikal-låt från Belgisk musikal som är mums ~
Jelle  Studio 100-musikaler  Flamländska 
Denna låten  Alla låtar i musikalen  Allt är mums!



Want nog liever sterven in een cel met opgeheven hoofd 
Dan vrij zijn maar wel van je grootste ideaal beroofd 
/  (( Because I rather die in a cell with my head held high
Than be free but deprived of your greatest ideal ))

I'm Robin Hood
They do not get me small!
I'm Robin Hood
And I will always be who I was!
I will fight
And free the world!
Robin Hood

I mognadens tid

Extreme - More Than Words

Hörde denna låten igen för ett bra tag sedan nu, och blev kär.
Första gången var den "ok", men efter ett par igenomlyssningar är den helt underbar 
... Det kanske hjälper att jag kom på en Doctor/Jamie-sad/hurt-fic
under tiden jag hörde denna också
I dunno
Maybe
Anyway 



Now that I've tried to talk to you
And make you understand
All you have to do is
Close your eyes and just reach out your hands
And touch me
Hold me close
Don't
Ever
Let me go!

More than words
Is all I ever needed you to show
Then you wouldn't have to say
That you love me
'Cause I'd already know 

Sagoskogens drottning

Boudewijn de groot - Testament

Jag hörde bara en bit av denna när jag skummade igenom random låtar på holländska,
och jag kunde inte sluta lyssna. Det är typiskt musik jag fastnar för (ÄLSKAR de få enkla instrumenten) och hans lugna röst. Texten är helt underbar, och så språket.... Åh gud detta språk 

Jag vill gråta och skratta och dansa och bara sitta still och mysa och tända ljus och resa iväg och stanna hemma och ha snö och kallt och jul och samtidigt sol och bad och sommar på riktigt och allt på samma gång när jag hör denna! Så jävla mycket älskar jag den!! 


After twenty-two years in this life
I write the testament of my youth
Not that I have to present money or valuables
I never succeeded in being a smart guy

Nothing else, there are just some things
to keep because no one wants them,
The beautiful memories when I was young,
you carry with you all life long.

Hissnande fall

3 kommentarer:

  1. Emma den sista bilden på dig var så himla fin! ♥ Du borde ha vinrött läppstift oftare, det klär dig jättebra ♥

    Jag ska lyssna på låtarna imorgon (då jag hoppas att mitt internet fungerar som det ska eftersom det i nuläget laggar som fan), tror faktiskt inte jag har hört någon av dem :) Men Eva Rydberg gillar vi alltid så! xD

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du säger det för allt på den bilden är typ fejk 8')

      u3u Den sista låten är helt "åh" för mig <3 Hejdar mig från att lyssna på den för mycket x__x

      Radera
    2. Men du klär fortfarande i vinrött läppstift, no matter x'D


      Den är mysig c: ~

      Radera