tisdag 6 augusti 2013

Deppigheter


Känslan när man hittar denna låten igen
Efter sex år
Och fortfarande kan hela texten

Sitter med full volym i lurarna och gråter ut lite
Tänker på kärlek, livet och tonåren

Vill som så många gånger förr sparka ett hål i huvudet på mig själv
Borde meditera bort känslan som så många gånger förr

Men istället lyssnar jag på denna
...
Och jag tänker

Imorgon är en ny dag
Imorgon börjar jag det nya jag
Imorgon börjar mitt nya liv
Imorgon tar jag tag i det
För jag orkar inte längre
Det är slut nu
Slut på att få fullständigt panik
över något som inte kan åtgärdas
Så istället blickar jag framåt
Och tar tag i mitt fucking ensamma,
tråkiga, pengalösa liv

Bort med deppigheterna!
Bort med ledsna miner!
Bort med dumma tankar!

Bort med "what if"'s!

Imorgon är en ny dag
Imorgon börjar allt

Och allt tack vare denna låten...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar