lördag 24 augusti 2013

Recordah

Hade småtråkigt och villa öva blockflöjt.
Tog två toner och kom på att de lät exakt som början på "Nu tändas tusen juleljus".
Så, ja satte igång och försökte höra och spela utan att kolla upp tonerna!

Detta skrev ja ned:
(Jag är så dålig att jag inte kan med ackord/noter ännu,
utan kör den enkla varianten som jag kallar "vart fan sätter jag fingrarna")

5   1   1     2  2   3   5   6
Nu tändas tusen ju  le  ljus

6   5  5      2  6-4  6

På jordens mörka rund

6     2-0    1  1     2  6-4  5
Och tusen tusen strålar ock
5   6-4       2     2    3
På himlens djupblå grund

Och såhär låter det:


Sedan kände jag att "nä, jag vill veta hur många jag fick rätt på!",
så jag kollade upp hur låten går egentligen.
Jag visade mig inte vara helt tondöv då jag fick 17 / 21 rätt! :

6   1   1     2  2   3   5   6
Nu tändas tusen ju  le  ljus
6   5  5      2  6-4  6
På jordens mörka rund
6     2-0    2-1      1  3     5
Och tusen tusen strålar ock
5   6-4       2     2    3
På himlens djupblå grund

Och så beslutade jag för att spela den också:


Jag älskar blockflöjt!

Kan ju lika gärna passa på att säga att jag aldrig lärt mig ett instrument såhär snabbt förut.
Jag och min blockflöjt blev vänner från första stund!
Jag funderar på att döpa honom snart ~


Åhoj! Random gif:

Älskar denna!


Nu ska ja fortsätta måla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar