måndag 19 augusti 2013

Vi har nu beställt klipptid...

...
AAH! OH MAH GAHD!!

ÄCKELHÅRET SKA ÄNTLIGEN BORT!!!
Jag kan medge att jag kände hur hela jag pirrade och log och fick panik när jag hörde mamma boka klipptiden för mig och henne. En del av mig skrek "YES! ÄNTLIGEN HÄNDER DET! WOOH!" och den andra lilla delen av mig som fortfarande tycker om mitt hår pep "neeej, ja ångrar mig.. Varför!!?"

Nu är jag bara allmänt pillrig och glad och letar upp frisyrer på nätet ~
Jag kommer inte visa något ännu, men jag velar mellan tre olika modeller, so to speak.
Mitt värsta dilemma just nu är min lugg.. Jag funderar lite på att fråga henne när vi sticker dit på torsdag och fråga henne om råd vad jag ska göra med den .__.

Och ja, jag är fortfarande lite ångerfull och kommer på mig själv hela tiden med att klappa mina flätor
(har hela håret uppsatt i sju flätor idag: )


... Men videor som dessa hjälper:






Beckie 



Den här är skoj, för hon hade ungefär lika långt hår som jag har nu ~
Ska dock inte klippa mig lika kort som henne, men det är inte långt ifrån.

Kort sagt videor där folk öppet och glatt rakar av sig sitt hår eller klipper av långt hår gör att jag mår bättre angående det. Bort med det negativa, in med det positiva!


Tycker också att jag finner videor där folk rakar av sig håret väldigt... Fascinerande
och, jag kommer inte på vad det heter på svenska, men "triggering".
Får en liten "ååh, jag vill också!"-känsla när jag ser dem. Fast jag skulle aldrig våga, mest för att jag inte vet om jag passar utan något hår i och med att jag har såpass litet huvud redan (så puffigt hår passar mig bäst) och för att jag antagligen inte har någon fin huvudform.
Men man vet aldrig i framtiden ~

Nu ska jag fortsätta leta frisyrer och filma mig i mitt långa hår
Den tid jag har kvar ;)

Random gif åhoj!

2 kommentarer:

  1. Yaay! :D ♥

    Jag ska klippa mig den 12 september, så då ryker mitt hår av!

    SvaraRadera