tisdag 10 september 2013

AJM IN LÖÖÖV-killen

Guilty pleasure coming through:

... Jag lyssnar på Alexander Rybak 


Jag har dock aldrig vart ett sådant mega-fan av honom, men har alltid gillat all musik han spelat. Hade (som många andra) ingen aning om vem han var före Eurovision 2009, där jag föll för honom direkt och blev oerhört glad då han vann! Sången, rösten, instrumenten, allt var perfekt ~


Tror jag har lite samma känsla för honom som med Darin. Ny person, blir megakänd, man tänker "usch vilka jobbiga fans, dem vill jag inte beblanda mig med, jag håller tyst" och först EFTER stormen kan man komma ut och medge att man gillar denne/dennes musik. Har just nu ett maraton med hans musik och lyssnar på några "nya" låtar (har inte lyssnat på honom sen 2011'ish) och han har inte blivit sämre, tvärtom.


Sedan hjälper det ju inte att han är otroligt söt och att jag dör av hans ögon
ok han är totalt min smak jag ska vara tyst


Att han sedan gjort ett sammarbete med Mats Paulsen (som betyder nostalgiskt sett mer för mig än jag vågar erkänna) och sjunger hans låtar gör det ju inte sämre.

Som den här. Är redan överkär i texten och musiken (av, som sagt, många skäl), men lägger man på hans röst får det något extra över sig...
Jag älskar det:


Tror det blir att ha ett Rybak-maraton inatt, bara för att.

... OCH GAS-MARATON NÄR VI ÄNDÅ ÄR IGÅNG EFTERSOM DE VÄGRAR LÄMNA MITT HUVUD IFRED OCH ÄR PRECIS ÖVERALLT VART JAG VÄNDER MIG ARGH 

Till sist, en personlig favorit:

2 kommentarer:

  1. Alexander! :D Jag har också alltid gillat hand musik, även fast det finns vissa låtar som jag inte finner så speciella x)


    OCH GAS ÄR JU ALDRIG FEL

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa! ♥ Finns några låtar jag verkligen älskar, och så några jag bara tycker är ok. Dock ingen jag tycker är dålig, vilket alltid är positivt!

      NEJ ELLER HUR

      Radera